تخفیف ۲۰ درصدی در فروشگاه‌ های صنایع دستی اصفهان

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان از تخفیف پنج تا ۲۰ درصدی فروشگاه‌های صنایع‌دستی اصفهان در قالب طرح «مهمان هنرمندان» به مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی خبر داد.

مجدالدین تاج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه تولید صنایع‌دستی، موجب شده است بسیاری از افراد از خرید صنایع‌دستی محروم شوند و به‌نوعی خرید صنایع‌دستی از سبد فرهنگی خانوارهای ایرانی حذف شود، درصورتی‌که صنایع‌دستی در گذشته بخشی از محصولات فرهنگی و هنری خانوارهای ایرانی به‌ویژه مردم اصفهان بوده است.

وی افزود: از این‌رو اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با مشارکت معاونت فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی اصفهان اقدام به برگزاری طرحی با عنوان «مهمان هنرمند» کرده است که قرار است در این طرح فروشگاه‌های منتخب صنایع‌دستی شهر اصفهان که دارای نشان اعتماد هستند، به شهروندان و گردشگران اصفهان برای خرید صنایع‌دستی تخفیفی بین پنج تا ۲۰ درصد ارائه دهند.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: فروشگاهی نشان اعتماد صنایع‌دستی را دریافت می‌کند که استاندارهای لازم را از نظر کیفیت صنایع‌دستی، قیمت، شیوه ارائه، برندینگ و بسته‌بندی رعایت کند تا این نشان که با امضای اتحادیه صنایع‌دستی و مدیرکل میراث فرهنگی است به آن تعلق گیرد.

وی ادامه داد: شهر اصفهان دارای ۸۰ فروشگاه صنایع دستی دارای نشان اعتماد است که از این تعداد، ۴۵ فروشگاه صنایع‌دستی مرتبط با نقره است. به دلیل نوسانات قیمت نقره و بالا بودن هزینه‌های مواد اولیه این رشته، طرح «مهمان هنرمند» شامل این فروشگاه‌ها نمی‌شود.

تاج با بیان اینکه ۳۵ فروشگاه صنایع‌دستی دارای نشان اعتماد شامل طرح «مهمان هنرمند» می‌شود، گفت: این طرح از بیستم تا بیست‌وششم خردادماه به مناسبت هفته صنایع‌دستی در اصفهان برگزار خواهد شد، و در صورت استقبال شهروندان تداوم خواهد داشت.

کد خبر 665876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.