کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی فروشگاه جعلی گارد موبایل در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از کشف کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی ادمین صفحه اینستاگرامی که با ترفند فروش گارد موبایل از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط ۱۱۸ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق صفحه فروش گارد موبایل در اینستاگرام، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اظهارات شاکیان و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ادمین صفحه اینستاگرامی با هویت جعلی و فالوورهای غیرواقعی اقدام به درج آگهی فروش گارد موبایل با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی آن کرده و برای دریافت وجه آن شماره کارت‌های اجاره‌ای را به خریداران معرفی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: متهم پس از دریافت وجوه کلاهبرداری با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف اقدام به خرید کالا با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای کرده است. کارشاسان این پلیس با اقدامات هوشمندانه موفق به شناسایی وی شدند و با دستور مرجع قضائی وجوه کلاهبرداری شده معادل ۴۰۰ میلیون ریال به ۱۱۸ حساب بانکی متعلق به شاکیان عودت داده شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از خرید یا پیش خرید کالا از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری و اگر قصد خرید اینترنتی دارند، از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت اصول و ضوابط کسب و کارهای مجازی نیز خواهند بود.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 665776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.