چگونه اختلال وسواس را درمان کنیم؟

یک نوروفیزیولوژیست گفت: اولین راه درمانی که برای وسواس توصیه می‌شود استفاده از شناخت رفتار درمانی یا CBT است؛ روش ویژه‌ای در CBT به نام ACT توصیه شده است که به صورت اختصاصی برای درمان وسواس می‌توان استفاده کرد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راهکارهایی برای درمان اختلال وسواس اظهار کرد: اولین راه درمانی که برای وسواس توصیه می‌شود استفاده از شناخت رفتار درمانی یا CBT است؛ روش ویژه‌ای در CBT به نام ACT توصیه شده که به صورت اختصاصی برای درمان وسواس می‌توان استفاده کرد، این روش برای بسیاری از افراد پاسخگو است.

وی افزود: روش دوم درمان اختلال وسواس، استفاده از روش‌های دارویی همچون استفاده از داروهای زولوفت، پروزاک و ضدافسردگی‌های سه حلقه‌ای است که ممکن است در برخی افراد مؤثر و قابل درمان باشد.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: روش ERP روش دیگری است که در درمان وسواس استفاده می‌شود، در این روش مواردی که فرد نسبت به آن وسواس دارد به‌تدریج در آن معرض آن قرار می‌گیرد و به مرور زمان می‌توان حساسیت نسبت به آن را از بین برد، از این‌رو فعال بودن بیش از اندازه برای تکرار آن فعالیت در فرد کمتر شود.

وی اضافه کرد: روش دیگر درمان اختلال وسواس به روش سایکودینامیک مشهور است که کلیت شناخت و ذهن فرد بررسی می‌شود و منشأ و ریشه‌های اولیه به وجود آمدن اضطراب و اختلال را می‌توان پیدا و درمان کرد.

صفری خاطرنشان کرد: اگر روش‌های پیشین پاسخگو نبود از روش‌های دیگری به نام دیپ آر . تی. ام. اس می‌توان استفاده کرد که در این روش ساختارهای عمقی مغز با استفاده از مغناطیس تحریک می‌شود، همچنین استفاده از جراحی‌های مغزی از دیگر روش‌های درمان اختلال وسواس است.

کد خبر 665505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.