تهیه صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری‌ها توسط وزارت اقتصاد برای ارتقای نظام بودجه‌ریزی

در ماده ۳۵ برنامه هفتم توسعه، وزارت اقتصاد و دارایی مامور شده است تا به منظور ارتقای نظام بودجه‌ریزی و مالیه عمومی، تا پایان سال سوم برنامه صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی غیردولتی را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سند چشم‌انداز توسعه ایران سندی ۲۰ ساله است که در سال ۱۳۸۴ برای تدوین افق توسعه ایران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است. اکنون برنامه هفتم، چهارمین برش از سند چشم‌انداز توسعه و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که رویکرد مسئله‌محوری دارد و برای پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در قالب هفت بخش و ۲۲ فصل تبیین شده است. بخش‌های آن عبارت از اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و در نهایت اداری، حقوقی و قضائی است.

تهیه صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری‌ها توسط وزارت اقتصاد برای ارتقا نظام بودجه‌ریزی

در ماده ۳۵ برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور ارتقای نظام بودجه‌ریزی و مالیه عمومی:

الف) شناسایی دارایی، بدهی، درآمد، هزینه و ایجاد نظام گزارشگری دوسطحی (تعهدی و نقدی) و تهیه صورت‌های مالی تلفیقی حاکمیت (شامل قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه و نهادهای عمومی غیردولتی از قبیل تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها و دیگر صندوق‌های بازنشستگی نهادها و بنیاد انقلاب اسلامی) توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان سال سوم برنامه.

تهیه صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری‌ها توسط وزارت اقتصاد برای ارتقا نظام بودجه‌ریزی

کد خبر 665348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.