ایجاد تعهد مالی مازاد بر اعتبار مصوب برای شهرداری‌ها ممنوع است

بر اساس ماده ۲۳ برنامه هفتم توسعه، در سال‌های اجرای برنامه ایجاد هرگونه تعهد مالی برای دولت، شرکت‌های دولتی، صندوق‌های بازنشستگی، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی مازاد بر اعتبار مصوب ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سند چشم‌انداز توسعه ایران سندی ۲۰ ساله است که در سال ۱۳۸۴ برای تدوین افق توسعه ایران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است. اکنون برنامه هفتم، چهارمین برش از سند چشم‌انداز توسعه و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که رویکرد مسئله‌محوری دارد و برای پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در قالب هفت بخش و ۲۲ فصل تبیین شده است. بخش‌های آن عبارت از اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی فناوری و آموزشی، سیاست خارج، دفاعی و امنیتی و در نهایت اداری، حقوقی و قضائی است.

ایجاد تعهد مالی مازاد بر اعتبار مصوب برای شهرداری‌ها ممنوع است

یکی از مواردی که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره شده، جلوگیری از خرج تراشی مازاد بر اعتبار مصوب است. بر اساس ماده ۲۳ در سال‌های اجرای برنامه ایجاد هرگونه تعهد مالی برای دولت، شرکت‌های دولتی، صندوق‌های بازنشستگی، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی مازاد بر اعتبار مصوب ممنوع است. دولت مکلف است ضمن انعکاس تعهدات سالانه خود در قوانین بودجه سنواتی بدهی‌های هر ساله را با انتشار اوراق یا سایر روش‌ها در بودجه سنواتی تسویه کند.

کد خبر 665341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.