دوست دارم از دیگر شهرهای ایران دیدن کنم / غیبت کشورهای عربی و کره‌ای چندان مهم نیست

«می‌دانم تماشاگران ایرانی بسیار به ورزش به‌خصوص فوتبال علاقه‌مند هستند و جو فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه‌ها ایجاد می‌شود که دوست‌دارم آن را تجربه کنم. البته که در بازی‌های هندبال آسیا هم منتظر دیدنشان در سالن هستیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا (سال ۲۰۲۳) از روز پنجشنبه یازدهم خردادماه به‌میزبانی کشور ایران و استان اصفهان آغاز شد و ۱۱ تیم طی سه‌روز گذشته با توجه به گروه‌بندی‌ها، دو یا سه بازی را پشت سر گذاشتند و روز یکشنبه نیز همه تیم‌ها براساس برنامه استراحت کردند.

قبل از شروع بازی‌های روز چهارم، خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی اختصاصی با کریستین دیسینگر، هندبالیست آلمانی تیم الدحیل قطر انجام داد؛ دیسینگر که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان هندبال اروپا و بازی در جام‌جهانی به‌همراه تیم ملی آلمان را نیز دارد، چند ماهی است به الدحیل پیوسته و پس از درخشش و قهرمانی در کاپ قطر، حالا به‌دنبال فتح جام قهرمانی قاره کهن در اصفهان است.

مشروح مصاحبه کریستین دیسینگر بازیکن آلمانی الدحیل را با خبرنگار ایمنا در ادامه می‌توانید مطالعه کنید؛

همه تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های آسیا شایستگی دارند

بازی کردن در چنین تورنمنتی خوب است. در اینجا بهترین تیم‌های آسیایی حضور دارند که شایسته رقابت در بالاترین سطح قاره هستند. برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و سطح میزبانی اصفهان بسیار خوب است و ما راضی هستیم.

غیبت کشورهای عربی و کره‌ای چندان مهم نیست

البته شما همیشه می‌خواهید در برابر قوی‌ترین رقبای ممکن پیروز شوید و این رقابت را جذاب‌تر می‌کند، ضمن اینکه غیبت تیم‌های عربستانی و کره‌جنوبی یا ژاپن در واقع مهم نیست، زیرا ما نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. این مسابقات در سطح بالایی قرار دارد و تیم‌هایی که در آن به رقابت می‌پردازند همه خوب هستند.

علاقه تیم‌ها به جذابیت مسابقات کمک می‌کند

تیم ازبکستانی ضعیف بود، اما حضور آن‌ها در اینجا و دیدن بازی‌هایشان خوشحال‌کننده است. علاقه تیم‌ها به بازی جذاب و مقایسه تیم‌ها با یکدیگر، تماشای مسابقات را لذت‌بخش می‌کند. تیم النجمه در دیدار دوم مقابل ما پیروز شد که واقعاً حریف قدرتمندی بود. آن‌ها خوب بازی می‌کنند و تیم سرسختی هستند. تیم الکویت نیز برترین خصوصیات را دارد اما توانستیم در برابر آن‌ها پیروز شویم و از این بابت بسیار خوشحالیم.

دوست دارم از دیگر شهرهای ایران دیدن کنم/ غیبت کشورهای عربی و کره‌ای چندان مهم نیست

خوب است که تیم‌ها و کشورهای بیشتری در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند

پاسخ دادن به این موضوع سخت است. فکر می‌کنم مدت زمان ۱۰ روز برای انجام هفت بازی بسیار کم باشد. بازی کردن در این زمان کم بسیار دشوار است اما مهم نیست. مطمئن هستم در آینده تیم‌های بیشتری از کشورهای مختلف در جام باشگاه‌های آسیا شرکت خواهند کرد.

در روز استراحتمان به میدان نقش‌جهان و کوه صفه رفتیم

همه ما در مورد اصفهان مطالعه می‌کردیم، اما هیچ‌وقت برای بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی اصفهان فرصت کافی نداشتیم، اما در روزی که تیم‌ها در استراحت بودند فرصتی برای دیدن کردن از مکان‌های تاریخی و مشهور از شهر اصفهان داشتیم و به میدان نقش‌جهان و کوه صفه رفتیم.

پرسپولیس و استقلال را می‌شناسم

من‌هم طرفدار فوتبال هستم؛ برخیتیم‌های ایرانی به‌خصوص پرسپولیس و استقلال را می‌شناسم و می‌دانم که تماشاگران فوق‌العاده‌ای در فوتبال ایران به‌ویژه در دربی‌ها وجود دارد. واقعاً خوب است که چنین فضا و جوی را که زبانزد است در ایران می‌بینیم. البته من تیم مورد علاقه‌ای در ایران ندارم زیرا بازی‌های هیچ کدام از تیم‌ها را دنبال نمی‌کنم.

زندگی در ایران با اروپا متفاوت است اما مشکلی نداریم

ما اینجا هیچ مشکلی نداریم. تقریباً همه در این شهر و در اطراف هتل با ما انگلیسی صحبت می‌کنند که این کار را برای ما واقعاً آسان می‌کند. همه‌چیز در ایران و اصفهان خوب است، ما اینجا احساس خوبی داریم. البته که زندگی کردن در اینجا با اروپا و برخی کشورهای آسیایی متفاوت است. بسیار خوب است که می‌بینیم اینگونه از اصفهان استقبال می‌شود.

منتظر تماشاگران ایرانی هستیم

در سه دیدار قبلی‌مان تقریباً مقابل سکوهای خالی از تماشاگر بازی می‌کردیم‌. دیدن تماشاگران روی سکوها و سالن پر از تماشاگر جالب خواهد بود؛ ما منتظر آن‌ها هستیم.

دوست دارم از دیگر شهرهای ایران دیدن کنم/ غیبت کشورهای عربی و کره‌ای چندان مهم نیست

تمرکز و نمایش قدرتمندانه مهم‌تر است اما می‌خواهیم قهرمان شویم

می‌خواهیم بازی به بازی فکر کنیم و پیش برویم. اما در کل به سمت قهرمانی گام برخواهیم داشت. الریان، سپاهان و الکویت؛ همه قوی هستند و ویژگی‌های تیمی خود را دارند. شما می‌توانید در برابر همه آن‌ها برنده شوید یا ببازید. برای ما مهم است که روی خودمان تمرکز کنیم و بهترین نمایش خودمان را ارائه دهیم.

هنوز فرصت نکرده‌ایم غذاهای ایرانی را تجربه کنیم

ما فقط داخل هتل غذا می‌خوردیم، اما در روز استراحت برای صرف شام به بیرون از هتل رفتیم.

بازی کردن در تیم‌های ایرانی سخت است اما دوست دارم از کل ایران دیدن کنم

بازی در یک تیم ایرانی به‌دلیل شرایط فعلی بسیار سخت است، اما دوست دارم یک‌روز به‌عنوان توریست به ایران سفر و از شهرها و مکان‌های دیگر هم دیدن کنم.

در اروپا لیگ قهرمانان در کل فصل برگزار می‌شود اما در آسیا به‌صورت یک تورنمنت ۱۰ روزه

بزرگ‌ترین تفاوت هندبال آسیا با اروپا این است که در اروپا، تیم‌ها و بازیکنان فیزیکی‌تر و سریع‌تر هستند؛ نتایج بازی‌ها در آسیا اغلب در دقایق پایانی مشخص می‌شود. علاوه‌بر این، لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک لیگ در تمام فصل برگزار می‌شود، درحالی‌که جام باشگاه‌های آسیا به‌عنوان یک تورنمنت و در طول فقط ۱۰ روز به‌انجام می‌رسد.

گفت‌وگو از: علی کریمی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 665261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.