حمایت ویژه مدیریت شهری از فعالیت‌های قرآنی/ اصفهان نخبگان قرآنی بسیاری دارد

در گردهمایی حافظان قرآن استان اصفهان که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و موسسه جامعه‌القرآن کریم استان اصفهان برگزار شد، از تعدادی از نخبگان قرآنی استان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مؤسسه قائمیه اصفهان امروز _یکشنبه چهاردهم خردادماه_ هم‌زمان با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی میزبان حافظان قرآن مؤسسه جامعه‌القرآن کریم استان اصفهان بود.

حمایت ویژه مدیریت شهری از فعالیت‌های قرآنی/ اصفهان نخبگان قرآنی بسیاری دارد

در ابتدای این محفل قرآنی آزمون حفظ جز یکم قرآن کریم به یاد بود مرحوم «فاطمه پرورش»، در بین همه حاضران برگزار شد تا از بین برگزیدگان این آزمون افرادی به سفر مشهد مقدس فرستاده شوند.

در ادامه از تعدادی از نخبگان قرآنی دعوت شد تا به بیان تجربیات خود بپردازند.

حمایت ویژه مدیریت شهری از فعالیت‌های قرآنی/ اصفهان نخبگان قرآنی بسیاری دارد

زهراسادات میرشفیعی یکی از این نخبگان بود که در سال ۱۳۷۹، طرح تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن کریم حافظ کل قرآن شده است.

به گفته وی قرآن باید بخشی از وجود ما شود و عامل به آن باشیم.

او معتقد است که بهترین تجربه زندگی‌اش حفظ قرآن کریم بوده و جمله خدا بسیار مهربان است، عصاره‌ای است که از قرآن کریم درک کرده است.

در ادامه عرفانه باباصفری متولد ۱۳۸۱، دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران گفت: در سن ۱۵ سالگی هم‌زمان با کلاس نهم در کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کردم و رتبه یک کشور را کسب کردم. در مقطع دکتری نیز رتبه دوم کشوری را کسب کردم.

حمایت ویژه مدیریت شهری از فعالیت‌های قرآنی/ اصفهان نخبگان قرآنی بسیاری دارد

وی افزود: پایان نامه کارشناسی ارشد را با نمره ۱۹.۷۵ دفاع کردم. دبیر اجرایی هسته پژوهشی علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان هستم و تا کنون چندین مقاله علمی پژوهشی منتشر کرده‌ام.

او کم سن‌ترین دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه تهران است که مهم‌ترین عامل موفقیت خود را حفظ قرآن کریم می‌داند.

صفیه جوزدانی متولد سال ۱۳۶۴، کارشناس تربیت معلم قرآن و کارشناس ارشد روانشناسی اسلامی گرایش مثبت که دارای چهار فرزند است نیز یکی دیگر از این نخبگان بود.

وی در سن ۱۹ سالگی در مدت ۱۱ ماه حافظ کل قرآن شده و دارای دو مدال نقره استانی در رشته تکواندو است.

حدیث سادات شیرانی متولد سال ۱۳۸۱ حافظ نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و قرآن کریم نیز یکی از این نخبگان بود.

وی اظهار کرد: این سه کتاب حافظ من بوده و در همه مراحل زندگی راهگشای من بوده است. در کنار تحصیل به خیاطی هم پرداخته و مدرک دیپلم خیاطی فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده‌ام.

دیگر نخبه قرآن نیز راضیه رحیمی متولد سال ۱۳۶۷، حافظ کل قرآن کریم، لیسانس علوم قرآن و حدیث بود که سه فرزند داشته بالغ بر ۱۷ رتبه اول کشوری و ملی دارد و معتقد است فرزند مانع پیشرفت نیست.

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته عضو گروه تواشیح انسیه الحورا بوده و در مسابقات کشور رتبه برتر کسب کرده‌ام.

حمایت ویژه مدیریت شهری از فعالیت‌های قرآنی/ اصفهان نخبگان قرآنی بسیاری دارد

ارتقا بستر فعالیت‌های دینی در اصفهان

در حاشیه این مراسم نیز محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسیار خرسندم که در جامعه‌ای که تیر زهرآگین دشمن به سمت جوانان و نوجوانان نشانه رفته و فرهنگ بسیاری از خانواده‌ها را متزلزل کرده است؛ تعداد زیادی از خانواده‌های اصفهان توانسته‌اند نوجوانان خود را با فرهنگ قرآنی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که بستر فعالیت‌های دینی در شهر اصفهان را ارتقا دهیم، افزود: شهر اصفهان ولایتمدار بوده و مردم آن عاشق قرآن و دلداده اهل بیت هستند. در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی به ویژه در زمینه قرآن و توجه به ارزش‌های دینی توسط مردم اصفهان انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مؤسسات قرآنی بسیاری در اصفهان فعال است که بسیار پر توانند و علاوه بر اصفهان در سایر شهرهای کشور نیز فعالیت می‌کنند.

فلاح افزود: امروز نیز بیش از هزار نفر از نخبه‌های قرآنی استان اصفهان در کنار یکدیگر جمع شده‌اند مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی دارد و کمک‌های خوبی به مؤسسات قرآنی و فعالان این عرصه انجام داده است.

وی تصریح کرد: هر اورگان و مؤسسه‌ای که در زمینه رشد فعالیت‌های قرآنی طرح داشته باشد، شورای شهر اصفهان به آنها کمک می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که دشمن به دنبال جداکردن جوانان از قرآن است ما تلاش می‌کنیم آنان را عاشق قرآن و اهل بیت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتناعی جامعه نیز حل خواهد شد.

کد خبر 665257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.