جزئیات محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام(ره)

هر ساله در ایام منتهی به چهاردهم خردادماه و سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و با توجه به ترافیک منتهی به مرقد امام (ره) محدودیت‌های ترافیکی برای تهران و سایر استان‌های کشور اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر ساله در ایام منتهی به چهاردهم خردادماه و سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و با توجه به ترافیک منتهی به مرقد امام (ره) محدودیت‌های ترافیکی برای تهران و سایر استان‌های کشور اعلام می‌شود.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: زمان اجرای ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام از ساعت ۱۶ امروز سیزدهم خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان مراسم ادامه دارد.

وی افزود: محل اجرای این محدودیت‌ها، همه معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهر امام خمینی (ره) است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از ساعت ۲۲ امشب تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد تمامی وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران قم از پل حسن‌آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع است.

شهروندان تهرانی از کدام مسیر می‌توانند به مرقد امام (ره) بروند؟

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز در خصوص نحوه تردد شهروندان تهران در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، اظهار کرد: شهروندان تهرانی که قصد شرکت در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را داشته و می‌خواهند با خودروی شخصی به مرقد بروند، باید از جاده قدیم تردد کنند.

وی افزود: اگر شهروندان تهرانی از آزادراه خلیج فارس تردد کنند، به هیچ عنوان محلی برای پارک خودروی آنها نیست، لذا باید از جاده قدیم قم تردد کنند و وارد قطعات بهشت زهرا (س) شوند و سپس توسط تاکسی‌های ون پیش‌بینی شده به حرم مطهر منتقل شوند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مراسم بیش از ۱.۵ میلیون نفر زائر حضور داشته باشند که به‌تبع ناگزیر هستیم؛ این برنامه‌ریزی‌ها را داشته باشیم تا هر گروه از زائران که حضور پیدا می‌کنند در محل مخصوص تعیین شده وسیله نقلیه را پارک کنند.

وی گفت: داخل بهشت زهرا (س) جنب ایستگاه مترو به عنوان پارکینگ برای افرادی که با موتورسیکلت به مرقد امام می‌آیند، در نظر گرفته شده است.

تمهیدات ترافیکی پلیس‌راه اصفهان در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)

همچنین سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته علاقه‌مندان بنیان‌گذار کبیر انقلاب برای حضور در آستان مطهر ایشان از جای جای کشور به خصوص استان شهیدپرور اصفهان اعزام خواهند شد، پلیس راه استان اصفهان به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور زائران در راه‌های استان و پیشگیری از تصادفات و حوادث ناگوار، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را اجرا خواهد کرد.

وی با اعلام آمادگی نیروهای پلیس راه استان برای برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی در سطح راه‌های استان، افزود: با توجه به افزایش تردد در محورهای استان، به خصوص محورهای شمالی در این ایام، بیشترین نیروی پلیس به محسوس و نامحسوس در این محورها مستقر خواهند شد و نسبت به روان‌سازی ترافیک و برخورد با تخلفات اقدام خواهند کرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان از به‌کارگیری تمام تجهیزات هوشمند و گشت‌های محسوس و نامحسوس در این ایام تا پایان تعطیلات پیش رو در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تمام سعی و تلاش پلیس راه استان در این ایام بر این است که با بهره‌گیری از تمام امکانات درون و برون‌سازمانی، روان‌سازی ترافیک و خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان خودروهای شخصی و ناوگان عمومی مسافربری، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در طول سفر با توجه به تراکم ترافیک در محورهای منتهی به سمت مرقد مطهر، زمان سفر خود را برای رسیدن به مراسم مدیریت و از هرگونه عجله و شتاب بی مورد خودداری کنند تا سفری بی‌خطر پیش رو داشته باشند.

محدودیت‌های ترافیکی در قم برای ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد اعلام شد

سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم اظهار کرد: با توجه به برگزاری راهپیمایی مردم قم به مناسبت قیام پانزدهم خرداد در روز دوشنبه محدودیت و ممنوعیت تردد در برخی از مسیرها اعمال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شروع راهپیمایی از میدان روح‌الله است، توقف در محدوده این میدان تا تقاطع چهارراه شهدا از شب پانزدهم خردادماه ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: از صبح روز دوشنبه پانزدهم خردادماه تردد و توقف از مسیر تقاطع مجتمع ناشران به سمت تقاطع چهارراه شهدا و همچنین تردد از کلیه معابر فرعی به سمت میدان روح الله ممنوع است.

سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم اظهار کرد: به دلیل برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل حجم ترافیک در محور قم- تهران در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سنگین خواهد بود و به دلیل افزایش سطح ایمنی در تردد وسایل نقلیه و کاهش حداکثری تصادفات جاده‌ای، در محور قدیم قم- تهران محدودیت و ممنوعیت تردد خواهیم داشت.

وی افزود: تردد تمامی خودروهای سنگین از جمله تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۸ روز شنبه سوم خرداد تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه چهارم خردادماه در محور جاده قدیم قم - تهران ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: رانندگان این‌گونه وسایل نقلیه که قصد عزیمت به استان تهران را دارند می‌تواند از آزاد راه ساوه - تهران و آزاد راه قم - گرمسار به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 665069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.