نیویورک میزبان اکسپوی شهر هوشمند سال ۲۰۲۳

نیویورک آمریکا میزبان رویدادی دوروزه با حضور کارشناسانی از سراسر دنیا خواهد بود که به پیروی از جنبش "آینده اینجا است"، ایده‌های خود را برای ایجاد شهرهای هوشمندتر، برابرتر و پایدارتر به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک تمام متخصصان عرصه شهر هوشمند جهان را دعوت کرده‌اند و در نظر دارند زمینه را برای اشتراک ایده‌های آن‌ها به‌منظور دسترسی به آینده‌ای بهتر در شهرها فراهم آورند. این رویداد قرار است به مدت دو روز و در اکتبر سال ۲۰۲۳ برگزار شود؛ مدیران امیدوار هستند به دنبال این اقدام، از ایده‌های افراد حاضر برای بهبود پایداری، افزایش هوشمندی و برابری نه‌تنها در نیویورک بلکه توسط مدیران سایر نقاط دنیا بهره گرفته خواهد شد.

شهرهای پایدار

رویداد دوروزه اکسپوی شهر هوشمند ۲۰۲۳ نیویورک، لیستی از متخصصان پرآوازه طراحی شهری را که در زمینه توسعه مناطق هوشمند، برابر و پایدار فعالیت می‌کنند، در بر خواهد گرفت که قرار است این افراد در کارگاه‌های آموزشی و دموها، به ارائه ایده‌های خود در این زمینه بپردازند.

نیویورک، میزان اکسپو شهر هوشمند آمریکا در سال ۲۰۲۳

مدیران نیویورک، به عنوان دومین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا، امیدوار هستند که نتیجه این رویداد به تقویت آن‌ها در پیاده‌سازی طرح "آینده اینجا است" کمک کند و بهبود چشمگیر فضاهای شهری را با هدف پایداری و برابری در پی داشته باشد. این افراد ادعا کرده‌اند که از طریق تلفیق سرمایه‌گذاری و فناوری‌های پیشرفته دنیا برای تقویت نهادهای مختلف شهری، نه‌تنها برای نیویورک بلکه برای سایر شهرهای کشور، بهره خواهند گرفت تا آینده‌ای پایدارتر و هوشمندتر را برای آمریکا به ارمغان بیاورند که این امر به سهم خود می‌تواند کیفیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشد.

متخصصانی که در رویداد دوروزه اکسپو شهر هوشمند نیویورک شرکت خواهند کرد، موظف خواهند بود ایده‌ها و تجربیات خود را در زمینه بهبود زیرساخت‌های تردد، افزایش امنیت سایبری، الکتریکی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل، آینده اشتغال و پایداری به اشتراک بگذارند تا در نهایت یک چارچوب کلی را برای بهبود وضعیت شهرهای آمریکا و جهان شکل دهند. البته رویکردهای ارائه شده نباید تنها بهبود شرایط شهرها را در آینده در برگیرد، بلکه باید شامل تدابیری نیز برای حل بحران‌های کنونی حاکم بر مناطق مختلف جهان باشد و اعمال آن‌ها، به بهبود کیفیت زندگی ساکنان زمین منجر شود.

نیویورک یکی از پیشرفته‌ترین پایگاه‌های فناوری شهرهای هوشمند در سراسر جهان را دارد و به طور کلی، یکی از کلان‌شهرهای موفقی محسوب می‌شود که بیشترین تعداد برنامه‌های کاربردی هوشمند شهری را در اختیار دارد.

از پروژه‌های روشنایی شهری LED و سیستم‌های تشخیص نشت آب گرفته تا سطل‌های زباله هوشمند، ابتکارات هوشمند شهر نیویورک راه را برای سایر شهرهای بزرگ برای رسیدگی به جمعیت روبه‌رشد، انتشار کربن و سایر اثرات زیست‌محیطی هموارتر کرده است.

نیویورک، میزان اکسپو شهر هوشمند آمریکا در سال ۲۰۲۳

شهر نیویورک تاکنون چندین برنامه پیشگامانه را راه‌اندازی کرده است که از فناوری برای ایجاد فرصت‌های شهری، بهبود ایمنی عمومی و عملکرد بهتر دولت استفاده می‌کند. این تلاش‌ها شامل ابتکاراتی همچون فراهم کردن اینترنت رایگان برای بیش از ۳۰۰ هزار ساکن مسکن‌های عمومی، ایجاد یک فروشگاه دیجیتال خدمات و مزایای شهری و آموزش سواد دیجیتال در جوامع محروم است.

کد خبر 665014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.