تاریخ سازی مسی و طارمی در فوتبال اروپا

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان برای مسابقات انتخابی المپیک ساحلی جهان ۲۰۲۳ در عربستان شهر جده حضور دارد. تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و توانست این تیم را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد. ملی پوشان ساحلی کشورمان ضمن صعود به فینال مسابقات المپیک ساحلی آسیا مجوز حضور در المپیک ساحلی جهان ۲۰۲۳ که قرار است سال جاری در اندونزی برگزار شود را بدست آوردند.

* اواخر خرداد ماه امسال قرار است مسابقات زیر ۲۳ ساله‌های غرب آسیا با حضور تیم امید ایران، عراق، لبنان، اردن، سوریه، یمن، فلسطین، امارات و عمان به میزبانی عراق برگزار شود. به همین دلیل، وزارت ورزش عراق تصمیم گرفته است مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار (حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان) برای آماده‌سازی ورزشگاه‌های میزبان مسابقات که در بغداد و شهر مقدس کربلا است، هزینه کند.

* مسابقات پاورلفتینگ کلاسیک قهرمانی جهان طی روزهای بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم خرداد به میزبانی کشور مالت برگزار خواهد شد. تیم ملی کشورمان که سال گذشته با صعود هشت پله‌ای در رده هشتم جهان ایستاد و برای نخستین بار توسط مهرداد ظفری به مدال مجموع جهان رسید، امسال با هفت ورزشکار راهی رقابت‌های جهانی خواهد شد.

* جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس فدراسیون جهانی تکواندو شنبه شب (ششم خرداد) در سالن «حیدر علی اف» باکو برگزار و برترین‌های تاریخ المپیک انتخاب و معرفی شدند. در این مراسم هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو که با دو طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن و برنز المپیک ۲۰۰۰ سیدنی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران است، به عنوان «برترین تکواندوکار سال ۲۰۰۸» انتخاب و معرفی شد.

* مهدی طارمی توانست در هفته پایانی لیگ پرتغال برابر ویتوریاگیمارش گلزنی کند. به این ترتیب طارمی شمار گل‌های خود را در این فصل در لیگ پرتغال به ۲۲ گل رساند تا عنوان آقای گلی این فصل رقابت‌های لیگ پرتغال را به دست بیاورد

* تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در چارچوب هفته سی‌وهفتم رقابت‌های فوتبال لیگ یک فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شنبه شب میهمان استراسبورگ بود. لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی در این دیدار موفق شد در دقیقه ۵۹ گل اول پاری‌سن‌ژرمن را به ثمر برساند. مسی با این گل موفق شد تعداد گل‌های خود را در ۵ لیگ معتبر اروپا به عدد ۴۹۶ برساند و از رقیب سنتی خود یعنی کریستیانو رونالدو سبقت بگیرد. رونالدو با ۴۹۵ گل در رتبه دوم قرار دارد و جیمی گریوز با ۳۶۶ گل در رتبه سوم بهترین گلزنان ۵ لیگ معتبر اروپا ایستاده است.

* مرحله ششم فصل ۲۰۲۳ مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان، در موناکو برگزار شد و مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول، فاتح این گرندپری شد.

* تیم ملی دوومیدانی کشورمان جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی ارزروم عازم کشور ترکیه خواهد شد. بر همین اساس تیم کشورمان در بخش دوهای سرعت و امدادی با ۱۰ ورزشکار آقا و خانم در این رقابت‌ها شرکت خواهد نمود.

* مصطفی صالح‌المهدی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری غرب آسیا، با ارسال نامه‌ای به سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون ایران، از انتخاب کشورمان برای میزبانی یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری مردان غرب آسیا ۲۰۲۴ ابراز خوشحالی کرده گفت: ما به توانایی و ظرفیت‌های فدراسیون شما برای برگزاری چنین رویداد بزرگی، اطمینان داریم. تاریخ دقیق مسابقات قهرمانی غرب آسیا ۲۰۲۴ (مردان)، متعاقباً تعیین و اعلام خواهد شد.

* شهلا محمودی قهرمان دوهای با مانع دو و میدانی بانوان کشورمان، با شرکت در رقابت‌های بین المللی دو و میدانی شهر ارزروم در کشور ترکیه با ثبت زمان ۵۹.۴۹ ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی موفق شد در جایگاه نخست رقابت ماده ۴۰۰ متر مانع این مسابقات قرار گیرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۹.۹۱ (۱۳۹۸/۶/۱- تهران) ثانیه متعلق به خود شهلا محمودی بود

* استقلال و پرسپولیس در آخرین دیدار فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مقابل هم صف‌آرایی کردند و این دیدار در وقت اضافه دوم با برتری ۲ بر یک پرسپولیس تمام شد.

* طبق گزارش فوربس، رئال مادرید در صدر رده بندی ۳۰ باشگاه ارزشمند جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت. فوربس ارزش باشگاه اسپانیایی را ۶.۰۷ میلیارد دلار تخمین زد. منچستریونایتد با (۶ میلیارد دلار) و بارسلونا (۵.۵۱ میلیارد دلار) به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار دارند.

* کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن از رفتن قطعی لیونل‌مسی از این تیم خبر داد. سرمربی پاریس در نشست خبری گفت: "مسی با پاری‌سن‌ژرمن تمدید نخواهد کرد و فرداشب بازی آخر او برای این تیم خواهد بود. گالتیه همچنین به تمجید از فوق ستاره آرژانتینی پرداخت و گفت: من افتخار این را داشتم که سرمربی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال باشم."

کد خبر 664888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.