پیگیر پرداخت بدهی گازی به ایران هستیم

سخنگوی وزارت برق عراق با بیان اینکه صادرات گاز ایران به عراق به دلیل بدهی بغداد به تهران کاهش یافته است، گفت: دولت السودانی پیگیر ایجاد راه حل نهایی برای پرداخت بدهی عراق به تهران است.

به گزارش ایمنا، احمد موسی درباره کاهش ساعات تأمین برق شهروندان عراقی، اظهار کرد: دلیل آن، قطعی گازرسانی ایران به تمام منطقه جنوب عراق به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب است که فعالیت نیروگاه‌های گازی الرمیله، نیروگاه گازی نجف و نیروگاه خور الزبیر در بصره را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه توقف ۱۰ میلیون مترمکعبی صادرات گاز ایران به منطقه مرکزی عراق غافلگیر کننده بوده است، افزود: در نتیجه کاهش واردات گاز ایران، تولید برق به میزان پنج هزار مگاوات کاهش داشته است.

این مسئول عراقی خاطرنشان کرد: خطوط انتقال برق از ایران شامل یکی خط مرصاد به دیالی و بصره و خط انتقال کرخه به العماره نیز مختل شده است که در مجموع یک هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی به عراق منتقل می‌کردند، در مجموع بیش از ۶ هزار مگاوات از برق عراق کاسته شده است و در حال حاضر این کشور ۲۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کند.

وی تاکید کرد: بدهی‌های گاز به ایران که پرداخت آن از سوی بانک تجارت عراق به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه تهران دشوار است، دلیل کاهش صادرات گاز ایران به عراق شده و در عین حال پیگیری‌های دولت و تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راه حل نهایی این موضوع ادامه دارد.

وزارت برق عراق با اعلام کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی صادرات گاز ایران به عراق اعلام کرد که دولت بغداد به صورت دیپلماتیک برای پایان دادن به مشکل تأخیر پرداخت‌ها به ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا اقدام کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 664851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.