عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی

آژانس فناوری سنگاپور از تخصیص بودجه‌ای سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس فناوری سنگاپور مدعی شده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ تحولات بسیاری را در ارائه خدمات دیجیتالی به وجود خواهد آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد یک چارچوب پایدار اشاره کرد که تسهیل تحقق اهداف صفر کربن در بخش عمومی را تا سال ۲۰۴۵ و در سراسر کشور تا سال ۲۰۵۰ به دنبال خواهد داشت. از بودجه سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اختصاص یافته برای این منظور، یک میلیارد دلار برای توسعه خدمات ابر-محور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باقی‌مانده بودجه صرف سبزسازی خدمات دیجیتالی خواهد شد.

دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی پتانسیل حل مسائل اجتماعی را دارند اما اگر به‌خوبی مدیریت نشوند، می‌توانند پیامدهای زیست‌محیطی جدی داشته باشند. برآوردها نشان می‌دهد که مصرف انرژی جهانی راه‌حل‌های ICT از چهار تا ۱۰ درصد در حال حاضر متغیر است و در بدترین سناریو تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۲۰ درصد یا بیشتر برسد. این ردپای انرژی در حال حاضر سه تا پنج درصد از انتشار کربن جهانی را نشان می‌دهد.

عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی

مدیران بخش دیجیتالی ادعا کرده‌اند که از این پس، پایداری در رأس اهداف آن‌ها برای تأمین خدمات هوشمند قرار خواهد گرفت و از طریق توسعه هوش مصنوعی سبز به حل مشکلات مختلف اجتماعی در سراسر کشور خواهند پرداخت.

مسئولان چنین استدلال کرده‌اند که سبزسازی خدمات دیجیتالی می‌تواند از جنبه‌های مختلف به افزایش پایداری در کشور و تحقق اهداف صفر کربن کمک کند زیرا ارائه خدمات را در زمینه‌های گسترده‌ای نظیر معماری، مهندسی نرم‌افزار، زیرساخت‌های شهری، حمل‌ونقل و سایر موارد مشابه در بر می‌گیرد و ایجاد پایداری در هر یک از این بخش‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش انتشار کربن و پیامدهای حاصل از آن ایفا کند.

در این راستا، قرار است ۳۰ درصد از بودجه اختصاصی برای سبزسازی دیجیتال، صرف توسعه نرم‌افزارهایی شود که به نهادهای مختلف کشور در اتخاذ رویکردهای ابر-محور برای ارائه خدمات خود کمک می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از این نیز، یعنی در اکتبر ۲۰۱۸، حدود ۶۶ درصد از سیستم‌های دولتی از خدمات ابر-محور برخوردار شد که مدیران از افزایش این مقدار به ۷۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند و در نظر دارند از این طریق نیز اهداف مربوط به استانداردهای زیست‌محیطی سنگاپور را تسهیل کنند، ضمن این‌که بهینه‌سازی اجرای پروژه‌های ابر-محور در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد.

کد خبر 664743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.