ضرورت نصب کلید محافظ جان در ساختمان‌ها

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نصب کلید محافظ جان در ساختمان‌ها را به همه افراد توصیه می‌کنیم، گفت: بیشتر عوامل حریق‌زا ناشی از برق است؛ از این‌رو با نصب کلید محافظ جان از ضررهای مالی و جانی جلوگیری خواهد شد.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حریق در ساختمان‌های بلند اظهار کرد: در سال‌های گذشته سازمان آتش‌نشانی به‌منظور پیشگیری از عوامل حریق‌زا اقداماتی را در دستور کار قرار داده است، چراکه پیشگیری کم‌هزینه‌تر و ایمن‌تر است.

وی افزود: در این راستا نقشه‌های ساختمانی در ابتدای کار ساخت‌وساز تهیه و نقشه‌های اولیه طراحی می‌شود، همچنین با مراجعه به شهرداری فرم ۱۸ استعلام از آتش‌نشانی به افراد داده می‌شود و بررسی‌های لازم انجام و طرح ایمنی داده می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح ایمنی در ساختمان از زمان گودبرداری اجرا می‌شود و تا پایان کار ساخت‌وساز ادامه خواهد داشت که در سه مرحله بررسی می‌شود و در صورتی که نکات ایمنی همچون گودبرداری ایمن، ایمنی ساختمان‌های مجاور و نصب کپسول‌های آتش‌نشانی رعایت شده باشد، پس از تاییدیه آتش‌نشانی پایان کار ساختمان صادر خواهد شد.

وی در خصوص انجام اقدامات لازم در زمان حریق ادامه داد: اولین اقدام حفظ خونسردی و تماس با ۱۲۵ است، چون نباید زمان را از دست داد؛ در این راستا نشانی خود را به صورت صحیح به ستاد فرماندهی اعلام و یک راهنما بر سر خیابان اصلی بفرستید، همچنین مأموران آتش‌نشانی اعزام شده به محل حریق را راهنمایی و سالمندان و کودکان را از ساختمان خارج کنید.

کاوه‌آهنگران گفت: اگر آموزش دوره اطفای حریق را فراگرفتید، به وسیله کپسول‌های آتش‌نشانی مجاز یعنی کپسول‌هایی که برای حریق جامدات و برای حریق الکتریک کپسول‌های co۲ استفاده می‌شود از توسعه حریق جلوگیری کنید تا مأموران آتش‌نشانی از راه برسند.

وی با بیان اینکه حریق در زمان‌های اولیه بسیار کوچک و قابل کنترل است، خاطرنشان کرد: اما اگر افراد هول شده و فرار کنند تا جایی که جان خود و سایر افراد را به خطر نیندازند، می‌توانند از توسعه حریق جلوگیری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: نصب کلید محافظ جان را به همه افراد توصیه می‌کنیم، چون بیشتر عوامل حریق‌زا، برق است؛ از این‌رو با نصب کلید محافظ جان از ضررهای مالی و جانی جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 664706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.