۲۶۰ حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط آتش‌نشانی امدادرسانی شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حدود ۲۶۰ حریق، حادثه و خدمات ایمنی از سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه تا ششم خردادماه، در کمترین زمان ممکن توسط مأموران آتش‌نشانی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه امدادرسانی شده است.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ۲۶۰ حریق، حادثه و خدمات ایمنی از تاریخ سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه تا ششم خردادماه، در کمترین زمان ممکن توسط مأموران آتش‌نشانی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امدادرسانی شده است و بر اساس دستور ستاد فرماندهی، اقدامات لازم برای ایمن‌سازی اماکن و نجات شهروندان به انجام رسیده است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به مترو افزود: گفت: از آن جا که در تمام دنیا بیشترین آمار مشکل در متروها مربوط به مشکلات برقی است، از این‌رو امیدواریم در تمام ایستگاه متروها طبق نظارتی که همکاران در آتش‌نشانی و دقت نظری که عوامل مترو دارند، مسائل مربوط به ایمنی برق رعایت شده باشد؛ این در حالی است که تاکنون مشکل برق در متروهای کشور و نیز استان اصفهان را شاهد نبودیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: لازم است ایستگاه‌های مترو مجهز به کپسول‌های خاموش‌کننده مخصوص اطفای برق و حریق، منابع گاز مخصوص اطفای حریق و منابع آب تحت فشار باشند.

وی ادامه داد: نصب علائم هشداردهنده روی پله‌ها، آسانسورها و مترو می‌تواند به شهروندان در زمان حادثه کمک کند، همچنین شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند، باید مطالعاتی در این خصوص داشته باشند که اگر حادثه‌ای رخ داد، بدانند به چه صورت خود را نجات دهند و از توسعه حریق جلوگیری کنند.

کاوه‌آهنگران گفت: اگر حادثه‌ای رخ داد و شهروندان درون مترو حضور داشتند، لازم است ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند و بلافاصله در صورت آنتن‌دهی تلفن همراه با ۱۲۵ تماس بگیرند، همچنین اگر نحوه کار با کپسول آتش‌نشانی را می‌دانند، اقدام به اطفای حریق کنند و اگر نحوه کار با کپسول را نمی‌دانند، ابتدا سالمندان و کودکان را به سمت محوطه بیرونی راهنمایی کنند، زیرا داخل تونل مترو امکان فرار بسیار ضعیف‌تر از اماکن دیگر است.

وی اضافه کرد: افراد پس از خروج کودکان و سالمندان، مسیرهایی که تابلوی راهنمایی دارد را پیدا کنند و جلوی دهان خود را با یک دستمال یا پیراهن یا وسیله‌ای که می‌تواند از ورود دود به داخل ریه جلوگیری کند، بگیرند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در روزهای گذشته مانور عملیات در یکی از ایستگاه‌های متروی اصفهان انجام شد، این مانور باعث می‌شود نیروهای آتش‌نشانی و مترو، توان عملیاتی خود را در زمان وقوع حادثه بالا ببرند و نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنند، همچنین این شبیه‌سازی حریق و حادثه می‌تواند کارکنان آتش‌نشانی و مترو را ارزشیابی کند تا در زمان وقوع حادثه به شهروندان کمک کنند.

کد خبر 664493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.