راه‌حل کپنهاگ برای کاهش خودروها و بهینه‌سازی فضاهای پارک

کپنهاگ دانمارک اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۵ یک‌هزار فضای پارک ایجاد خواهد شد که تنها برای خدمات اشتراک‌گذاری خودروهای الکترونیکی قابل استفاده خواهد بود. هدف اصلی مسئولان از این اقدام کاهش ترافیک خودروها در سطح شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کپنهاگ دانمارک به‌منظور بازنگری جایگاه خودروها در شهر، استراتژی جدید را به مرحله اجرا گذاشته است که مطابق با آن یک‌هزار فضای پارک جدید در نزدیکی مراکز حمل‌ونقل عمومی شهر تنها برای خودروهای الکتریکی ایجاد خواهد کرد. شهرداری کپنهاگ اعلام کرد که ۱۰۰ مورد از این فضاهای پارک هم‌اکنون در دست ساخت است، ۳۰۰ مورد در سال آینده ایجاد خواهد شد و ساخت ۶۰۰ مورد از آن به سال ۲۰۲۵ موکول شده است.

آمار نشان می‌دهد که مالکیت خودرو در کپنهاگ در حال رشد است که این امر نارضایتی مقامات محلی را به‌دنبال دارد. مقامات و مسئولان شهری با هدف معکوس کردن این روند افزایشی به استراتژی یادشده روی آورده‌اند. بخشی از این طرح شامل تشویق به استفاده از خدمات اشتراک‌گذاری خودروهای الکتریکی در نزدیکی محورهای مهم ترافیکی می‌شود.

مسئولان تأکید کرده‌اند دلیل چنین اقدامی این واقعیت است که با وجود دسترسی روبه‌رشد گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، برخی از شهروندان در نقاط و زمان‌های بحرانی نیاز به دسترسی به خودرو خواهند داشت.

راه‌حل کپنهاگ برای کاهش خودروها و بهینه‌سازی فضاهای کمیاب

مقامات محلی خاطرنشان کردند که با ایجاد فضاهای پارک اختصاصی برای خودروهای الکتریکی شهری در تقاطع‌های ترافیکی، ترکیب شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی با خودروهای اشتراکی آسان می‌شود و به این ترتیب نیاز به داشتن خودروی شخصی در کپنهاگ کاهش پیدا می‌کند، چراکه خودروها در دنیای امروز عناصری هستند که نمی‌توان با یا بدون آن‌ها زندگی کرد.

ایده ایجاد فضاهای پارک اختصاصی برای خودروهای الکترونیکی ناشی از دو حقیقت است، اول این‌که مالکیت خودروهای شخصی در کپنهاگ طی یک دهه از ۱۰۴ هزار و ۳۴۳ به ۱۴۲ هزار و ۴۴۱ مورد افزایش پیدا کرده است که این امر نشان می‌دهد شهروندان هنوز خودروها را ضروری می‌دانند. از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد از هر چهار خودرو که در روزهای کاری هفته در سطح شهر تردد می‌کنند، یک خودرو ثابت است. این امر نشان می‌دهد خودرو برای زندگی روزمره این دسته از مالکان ضروری نیست و دسترسی آسان به خدمات اشتراک‌گذاری خودرو می‌تواند نیازهای تردد آن‌ها را برآورده سازد. مزیت این اقدام نیز کاهش تعداد خودروها در شهر و بهینه‌سازی فضای کمیاب شهری خواهد بود.

راه‌حل کپنهاگ برای کاهش خودروها و بهینه‌سازی فضاهای کمیاب

کد خبر 664287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.