رونمایی از دیوارنگاره تمثال شهدای روحانی در سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سمنان از رونمایی دیوارنگاره تمثال شهدای روحانی در این شهر به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

سیدکریم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمثال شهدای گرانقدر و والامقام «شهید سیداحمد نبوی چاشمی»، «شهید حمید رضا میلانی»، «شهید مهدی عبدوس»، «شهید محمد شریفی» و «شهید حمید عبدوس» بر بلندای سمنان درخشید.

وی با اشاره به اجرای طرح نقاشی دیواری تمثال پنج شهید والامقام روحانی در میدان دریادار شهید همتی روی دیوار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان، افزود: شهرداری سمنان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر شهروندان با شهدای گرانقدر، نقاشی دیواری را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سمنان درباره تأثیر فرهنگی این گونه آثار هنری در شهر سمنان، خاطرنشان کرد: نقاشی دیواری یکی از مؤثرترین راه‌های زیباسازی شهر محسوب می‌شود که اهدافی همچون افزایش زیبایی بصری و نشاط اجتماعی شهروندان را دنبال می‌کند.

محمدی با بیان اینکه پاسداشت قهرمانان بی‌بدیل عرصه ایثار و شهادت و فرزندان رشید این آب و خاک بدون شک سبب مستحکم‌تر شدن رشته پیوند نسل جوان با پیشینه پرافتخار ایران اسلامی و تقویت فرهنگ ایثار در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و انتقال پیام و آرمان شهدا به نسل‌های آینده، یکی از وظایف مسئولان و خدمتگزاران مردم در عرصه مدیریت شهری است.

وی گفت: این نقاشی دیواری در ۳۰۰ مترمربع مساحت توسط الیاس یوسفی نقاش هنرمند سمنانی اجرا شده است.

کد خبر 664132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.