تهران، لنگرگاه صلح و آرامش در منطقه / فصل جدید روابط اقتصادی ایران و عمان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مواقع سخت از کشورهای دوست و همسایه حمایت کرده است و اکنون نیز که ایران بزرگترین کشور منطقه از نظر قدرت و نفوذ درون‌زا است، به‌عنوان لنگرگاه صلح و آرامش در منطقه ایفای نقش می‌کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره سفر هیثم بن طارق آل سعید به تهران اظهار کرد: کاملاً مشهود است که کشور عمان بنا دارد سطح روابط خود با تهران را بهبود بخشد و به دنبال آن صلح و ثبات در منطقه با محوریت کشورهای منطقه برقرار شود.

وی با بیان اینکه سفر سلطان عمان به ایران نشان می‌دهد که دو کشور به دنبال همکاری گسترده با یکدیگر هستند، تاکید کرد: این نوع همکاری و تعامل بین دو کشور می‌تواند برای سایر همسایگان ایران نیز یک الگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در مواقع سخت از کشورهای دوست و همسایه حمایت کرده است و اکنون نیز که ایران بزرگترین کشور منطقه از نظر قدرت و نفوذ درون‌زا است، به‌عنوان لنگرگاه صلح و آرامش در منطقه ایفای نقش می‌کند.

مقتدایی اضافه کرد: عزم دو کشور ایران و عمان برای تقویت روابط کاملاً جدی است، در سفر پیشین رئیس‌جمهور به عمان، وی با مقامات بلندپایه و فعالان اقتصادی دیدار داشت که بخشی از موارد بررسی شده در این دیدارها در حال عملیاتی شدن است.

وی تصریح کرد: در دیدارهایی که بین سلطان عمان و رئیس‌جمهور کشورمان در تهران برگزار می‌شود نیز برای ماه‌های آینده، تفاهمات افزون‌تری انجام خواهد شد و وزارتخانه‌های اقتصادی ما در این راستا فعال خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همکاری میان ایران و عمان صرفاً ابعاد سیاسی یا دفاعی ندارد، بلکه یک مجموعه چندبعدی است که بر دیپلماسی اقتصادی از جمله مباحث مالی، پولی و بانکی نیز تمرکز دارد.

کد خبر 664094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.