اعلام برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی

تیم ملی والیبال مردان ایران از بیست‌وهشتم شهریورماه راهی هانگژوی چین خواهد شدو طی هشت روز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۲، به میزبانی شهر هانگژوی چین که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود، در بخش والیبال مردان از ۲۸ شهریور تا چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد.

بنا بر اعلام شورای المپیک آسیا، مرحله مقدماتی والیبال سالنی مردان در بازی‌های آسیایی هانگژو از روز سه‌شنبه ۲۸ تا پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ادامه دارد و دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد.

روز جمعه سی‌ویکم شهریور مرحله دوم به صورت گروهی برگزار می‌شود به این شکل که دو تیم اول گروه A و H ، دو تیم اول B و G ، دو تیم اول C و F، دو تیم اول D و E هر کدام در یک گروه به مصاف یکدیگر می‌روند. به این ترتیب در مرحله دوم در مجموع ۱۶ تیم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

روز شنبه، یکم مهرماه تیم‌ها استراحت دارند و مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۲ هانگژو در این روز برگزار می‌شود.

یکشنبه، دوم مهرماه مرحله دوم با برگزاری چند دیدار به پایان می‌رسد و تیم‌های اول هر گروه روز دوشنبه، سوم مهماه ر در مسابقه نیمه‌نهایی برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

دیدارهای رده‌بندی و فینال این مسابقات روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه برگزار می‌شود تا قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. تیم ملی والیبال ایران که دوره گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است در این دوره برای دفاع از این عنوان تلاش خواهد کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو براساس آخرین قوانین و مقررات FIVB برگزار می‌شود و یکی از رقابت‌های تأثیرگذار در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال است، به همین دلیل این مسابقات در سال ۱۴۰۲ که سال برگزاری بازی‌های انتخابی المپیک هم هست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 663876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.