اصفهانی‌ها از ۱۶ میلیارد تومان طلب خود گذشتند

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به گذشت حدود ۱۶ میلیارد تومانی شکات از طلبشان، گفت: افرادی که از حق خودشان گذشت می‌کنند و می‌بخشند، کارشان کمتر از کمک‌های مردم و خیران نیست. گذشت و بخشش شاکی‌ها در آماری که از آزادی‌ها داریم بسیار مؤثر است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اهمیت عفو و گذشت شکات، اظهار کرد: افرادی که از حق خودشان گذشت می‌کنند و می‌بخشند، کارشان کمتر از کمک‌های مردم و خیران نیست. گذشت و بخشش شاکی‌ها در آماری که از آزادی‌ها داریم بسیار مؤثر است.

وی افزود: عامل مهم و مؤثر دیگر بر آمار آزادی‌ها، اعساری است که دادگاه‌ها می‌پذیرن، لازم است بدانیم حدود ۱۴ میلیارد تومان نیز از طرف ستاد دیه برای آزادی زندانیان پرداخت شده است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری تا به امروز ۱۲۳ زندانی آزاد شده‌اند که ۸۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان بدهکار بودند که از این مبلغ شاکی‌ها از حدود ۱۶ میلیارد حق خود گذشت کردند.

وی با اشاره به آزادی زندانیانی که ۱۰ سال در زندان مانده بودند، گفت: نکته مهم این است که این افراد زندانی‌های رسوبی و از سال‌ها قبل در زندان ماندگار شده بودند و مبالغ بدهی بالایی نیز داشتند، با نقدینگی که خودشان فراهم کردند و کمک‌های مردمی، گذشت شاکی‌ها و اعسار دادگاه توانستیم زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کنیم.

گرجی‌زاده با اشاره به اهمیت رضایت و گذشت شکات در آزادی زندانیان، تصریح کرد: این افراد اگر توان مالی داشتند، همان اول بدهی خود را پرداخت می‌کردند و دیگر به زندان نمی‌افتادند، هنگامی که به زندان می‌آیند هم رقم بدهی آن‌ها با گذشت زمان چند برابر می‌شود و این موضوع شرایط را سخت‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شکات گذشت نکنند، خانواده آن‌ها هم به انواع و اقسام مشکلات برمی‌خورند و جامعه متزلزل و ناآرام می‌شود. فرزندان آن‌ها از تحصیل، ازدواج و بسیاری از موقعیت‌ها و موفقیت‌ها در اجتماع باز نی‌مانند و از زندگی در شرایط عادی فاصله می‌گیرند، لذا با عفو و بخشش یک نفر زندگی چند نفر نجات پیدا می‌کند.

کد خبر 663861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.