تخصیص بودجه کلان بریتانیا به ترویج تردد سبز

دولت بریتانیا از اختصاص ۲۰۰ میلیون پوند به پیاده‌سازی پروژه‌های متعدد برای ترویج دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی خبر داده و هدف خود را از اعمال این اقدام، بازپس‌گیری خیابان‌ها از مالکیت خودروها معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهرهای مختلف انگلستان نظیر منچستر، یورک‌شر، دوون و لستر به‌زودی کمک‌هزینه‌هایی را برای اجرای ۲۶۵ پروژه در ۶۰ منطقه دریافت خواهند کرد که به دنبال آن، بهبود قابل‌توجهی در عبور و مرور شهری اتفاق خواهد افتاد. در واقع اجرای پروژه‌های جدید ایجاد ۱۶ میلیون سفر روزانه را از طریق دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در بریتانیا به دنبال خواهد داشت و از این طریق، نقش مهمی در بهبود کیفیت هوا و تغییرات اقلیمی ایفا خواهد کرد.

مدیران بریتانیا هدف خود از سرمایه‌گذاری کلان برای توسعه مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را زمینه‌سازی برای انجام سفرهای مقرون‌به‌صرفه‌تر، سبزتر و سالم‌تر برای شهروندان معرفی کرده‌اند، ضمن این‌که رونق اقتصاد محلی و کسب‌وکارهای کوچک را از مهم‌ترین پیامدهای آن دانسته‌اند. علاوه بر این، دولت بریتانیا امیدوار است که ترویج دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به کاهش تردد وسایل نقلیه موتوری در شهرهای مشمول طرح منجر شود و از این طریق، نه‌تنها کاهش ترافیک خودرویی و به حداقل رسیدن احتمال وقوع سوانح خیابانی را به دنبال داشته باشد، بلکه در کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا کند و در نهایت، بهبود سلامت و رفاه را برای میلیون‌ها نفر از مردمی که تردد سبز را برای عبور و مرور خود انتخاب می‌کنند، به دنبال داشته باشد.

تخصیص بودجه کلان بریتانیا به ترویج تردد سبز

هزینه اختصاص داده شده برای این منظور، توسعه ۱۲۱ مایل مسیر جدید دوچرخه‌سواری، مسیرهایی در مجموع به طول ۷۷ مایل برای پیاده‌روی و اعمال تدابیری برای افزایش ایمنی در اطراف ۱۳۰ مدرسه را به دنبال خواهد داشت. جالب است بدانید که مدیران بریتانیایی ادعا کرده‌اند که اعمال این پروژه‌ها به رونق ۳۶.۵ میلیون پوندی اقتصاد در هر سال کمک خواهد کرد که این امر به سهم خود، جبران هزینه ۲۰۰ میلیون پوندی را طی تنها چند سال رقم خواهد زد. علاوه بر این، اشتغال‌زایی ناشی از اعمال پروژه‌های جدید به کاهش نرخ بیکاری در بریتانیا کمک زیادی خواهد کرد و رونق را برای بسیاری از خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 663851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.