دشمن در اغتشاشات اخیر با همه ابزار رسانه‌ای خود علیه انقلاب اسلامی به میدان آمد

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: در ایام فتنه و اغتشاشات اخیر، در هر ۱۰۰ ثانیه یک دروغ از سوی رسانه دشمن علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، همگان شاهد بودند که دشمن با همه داشته و نداشته ابزار رسانه‌ای خود علیه انقلاب اسلامی به میدان آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیام تیرانداز امروز _شنبه ششم خردادماه_ در مراسم تکریم و معارفه مدیر دفتر خبرگزاری فارس در اصفهان در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان اظهار کرد: امروز عموم مردم ما جنگ رسانه‌ای را به خوبی درک کرده‌اند، چرا که با گوشت و پوست خود کارکردها، ظرفیت‌ها و تبعات ناشی از توجه نداشتن به این موضوع مهم را لمس و حس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز مردم ایران متوجه شده‌اند جنگ رسانه‌ای دشمن چه بلاهایی بر سر انقلاب اسلامی، مردم و زندگی‌ها آورده است، افزود: لذا باید تبیین کرد که در این فضای جنگ رسانه‌ای هریک از ما چه وظیفه‌ای داریم و چه رفتار صحیحی را باید انجام داد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: در ایام فتنه و اغتشاشات اخیر، در هر ۱۰۰ ثانیه یک دروغ از سوی رسانه دشمن علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، همگان شاهد بودند که دشمن با همه داشته و نداشته ابزار رسانه‌ای خود علیه انقلاب اسلامی به میدان آمد.

وی افزود: ابتدای این جریان، مردم فکر می‌کردند دلیل دشمنی دشمنان وجود انقلاب اسلامی است، اما در ادامه متوجه شدند تجزیه ایران، هدف نخست آنها برای افزایش سیطره و سلطه خود بر جهان است.

تیرانداز خاطرنشان کرد: نبود حکومت و دولت قوی و به‌تبع آن تجزیه شدن ایران از اولویت‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر بود که قصد داشتند با کمک رسانه‌های خود به نتیجه برسانند، دشمنان انقلاب با هر خوشحالی و شادی مردم مخالف و خواستار هر آن چیزی هستند که به فراگیرتر شدن ناامیدی کمک کند، ما در مواجهه با چنین جریان پرزرق و برق رسانه‌ای قرار داریم، بنابراین باید به ضرورت ورود به عرصه رسانه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در پیشگاه خداوند برای کارهای کرده و ناکرده خود باید پاسخگو باشیم، افزود: در کار رسانه‌ای امروز، تولید محتوا در اولویت قرار دارد، اما اینکه این محتوا از چه جایگاهی باید منتشر شود، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: تعاریف غرب از زن به مثابه یک کالای تجاری بوده و قدرت آن را امور شهوانی و برهنگی تعریف کرده است، امروز آزادی در قاموس تعریفی غربی‌ها، به معنای آزادی حیوانی و جنسی است که نازل‌ترین نگاه است و دشمنان با کمک رسانه‌های خود درصدد ترویج این نوع نگاه خود برآمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین کار در تولید محتوا، روایت‌گری است که توجه به مبانی نظری قوی و پیوست علم و دانش نسبت به موضوع لازمه آن است، بعضی اوقات نقدها و اطلاع‌رسانی‌ها به واسطه اینکه اطلاعات کافی توسط رسانه کسب نشده است، نقض غرض می‌شود.

تیرانداز اظهار کرد: کسب علم و دانش نسبت به موضوع و مبانی نظری قوی به عنوان یک پیوست رسانه‌ای موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به اصحاب رسانه است، بنابراین در تولید محتواها باید به شکل عکس‌های هوایی، نگاه جامعه نگرانه‌ای به موضوع داشت.

وی رویکرد مهم دوم در عرصه رسانه را مخاطب‌شناسی دانست و گفت: برخی اوقات از مخاطبان خود غافل هستیم، اتفاقات اخیر زنگ هشداری برای عرصه رسانه‌ها بود، در اغتشاشات اخیر به هر دلیلی مشکلاتی برای جوانان ما ایجاد شده بود که باید رسانه‌ها حرف‌ها و محتواهایی را تولید می‌کردند که در عین داشتن بسته‌بندی صحیح، به نحوی هم اقناع‌کننده بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه امروزه نمی‌توان انتظار داشت که خبر را به هر شکلی ارائه داد و جوانان آنها را دریافت کنند، گفت: مخاطب‌شناسی از حلقه‌های مفقوده رسانه‌های امروز است، اغلب نقص‌ها و ضعف‌های ما در عرصه رسانه‌های امروز، از شناخت نداشتن مخاطب نشئت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سومین رویکرد ضروری در عرصه رسانه، شیوه‌های انتقال محتوا و کانال‌های ارتباطی خبر است، در دنیای امروز که هزاران محتوا تولید می‌شود و مردم با بمباران اخبار و اطلاعات که خود شیوه نوین سانسور از سوی دشمنان بوده است، مواجه هستند، باید کانال‌های ارتباطی و اینکه چطور یک خبر صحیح و مناسب به دست مخاطب به دور از دروغ‌پراکنی‌ها و تحریف‌ها برسد، مورد توجه باشد.

تیرانداز با اشاره به فیلتر شدن دامنه خبرگزاری فارس در سال گذشته توسط دشمنان تصریح کرد: این رفتار و حملات متعدد روزانه سایبری جبهه رسانه‌ای دشمن به خبرگزاری فارس و امثال آن، نشان از آن دارد که دشمن ابایی از سانسور و قیچی کردن اطلاعات صحیح و درست جریان انقلابی در عرصه جهانی ندارد.

وی متذکر شد: این در حالی است که این افراد از آزادی بیان دم می‌زنند و مشکل بزرگ‌تر آن است که برخی مردم ایران نیز آنها را به عنوان مدعیان آزادی و سردمداران آزادی بیان قبول و رسانه‌های داخلی را متهم به سانسور می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: بنابراین تولید محتوا، مخاطب‌شناسی و کانال‌های ارتباطی و رساندن پیام به مخاطب، بخش زیادی از نیازهای ما را در عرصه رسانه برطرف می‌کند، در ۴۳ سال گذشته دروغ‌های عجیب و غریبی توسط رسانه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ساخته شده، امروز مردم ایران دست دشمنان را خوانده‌اند، اما باید در این عرصه مراقبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین فضایی خبرگزاری فارس برای خود نقش مهمی را تعریف کرد که با شکستن مارپیچ سکوت بتواند از اهداف نظام اسلامی، مردم و کشور بدون لکنت زبان و واهمه دفاع کند، آرزوی ما دفاع کامل و جامع از نظام اسلامی، حق مردم و منافع کشور است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از تلاش‌های محسن آنالویی، سرپرست سابق دفتر خبرگزاری فارس اصفهان تقدیر و محمدرضا شواخی، به عنوان سرپرست جدید دفتر خبرگزاری فارس اصفهان معرفی شد.

کد خبر 663733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.