شایع‌ترین بیماری در مراسم حج "بیماری‌ تنفسی" است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت بازدیدهای بهداشتی از هتل‌های زائران، گفت: شایع‌ترین بیماری در مراسم حج، بیماری‌های تنفسی است که به اشکال مختلف سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا بروز می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در حاشیه همایش آموزشی توجیهی سرگروه‌های مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه، با اشاره به مهم‌ترین مخاطرات در مراسم حج تمتع، اظهار کرد: به طور معمول تغییر آب و هوا، تراکم جمعیت، تغییر سبک زندگی، سن زائر و خستگی مخاطراتی را در مراسم حج ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین بیماری در مراسم حج، بیماری تنفسی است، افزود: در تمام دوره‌ها بیشترین مراجعان افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی هستند که به اشکال مختلف سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا خود را نشان می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: مخاطره دیگر، مصرف نکردن به موقع دارو در زائرانی است که بیماری مزمن دارند، مصرف نکردن به موقع دارو باعث بروز بیماری‌های دیگر در افراد مبتلا به بیماری‌های دیابتی، کلیوی و قلبی و عروق می‌شود، بنابراین بهتر است که به عنوان کادر درمان نقش همراه و عضو خانواده را انجام دهند.

وی گفت: مشکلات گوارشی با تغییر سبک زندگی و غذا به وجود آمده و بحث گرمازدگی، انواع تروماها و تصادفات در پله‌های برقی و استفاده از وان حمام و سرویس بهداشتی از دیگر مخاطراتی است که وجود دارد و لازم است که آموزش‌های دقیق به روحانیان و مدیران کاروان‌های زیارتی داده شود.

کولیوند ادامه داد: توصیه می‌کنم بازدیدهای بهداشتی از هتل‌ها، توزیع غذا در وعده‌های غذایی را جدی انجام دهید تا از بیماری‌ها پیشگیری کنید. از کادر درمان نیز درخواست می‌کنم که ایده‌های خود را با مرکز پزشکی حج و زیارت در میان بگذارند تا برای سال‌های بعد آسیب‌شناسی شود؛ مأموریت اول ما در خدمت به زائران است و باید به این افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است که دستورالعمل جامع و کاملی برای درمان و تجویز دارو تنظیم شود، همچنین توصیه می‌کنم تمام کادر درمان با هم‌افزایی خود در تلاش باشند تا بهترین مراسم حج در حوزه درمان برگزار شود.

کد خبر 663480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.