رونق تولید در گرو حذف مالیات ارزش افزوده برای بافندگان فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حذف ارزش افزوده مالیات فرش توسط مجلس برای بافندگان فرش باعث رونق تولید و اشتغال می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرحناز رافع امروز -پنجشنبه چهارم خردادماه- در جمع تولیدکنندگان فرش دستباف بروجرد با بیان اینکه از دیگر اقدامات خوب تمدید معافیت‌های مالی و پیشنهاد و تصویب بازرسی بیمه با حضور نماینده صمت و اتحادیه بود که مجلس مصوب کرده است، لظهار کرد: از سال ۹۸ به ازای حذف هر دو نفر بافنده فرش که بازنشست می‌شدند، یک نفر باید جایگزین می‌شده است، این در حالی است که در کل کشور این اتفاق رقم نمی‌خورد، از سال ۱۴۰۰ به ازای هر یک نفر حذف یک نفر بیمه می‌شود.

وی افزود: دولت پول ندارد اما چون دغدغه فرش‌بافان در همه‌جا لمس شده است، قول داده شده تا اضافه شود اما در همین شرایط از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از ۲۴۰۰ نفر را بیمه کردیم و اگر در استان و شهرستانی این موضوع رخ نداده است بررسی‌های لازم را انجام دهند و این افراد را برگردانند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: پیشران هنر صنعت فرش، صادرات است و ایجاد ارزش برای برند کردن نقش و هنر قالی و باید در پارک علم و فناوری انجام شود، از این رو وظیفه پارک علم و فناوری ایجاد شبکه بازار، توسعه صادرات است که در فنی و حرفه‌ای کارهای خوبی در مهارت آموزی صورت گرفته است و باید از علم نوین استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حذف ارزش افزوده مالیات فرش توسط مجلس برای بافندگان فرش باعث رونق تولید و اشتغال می‌شود، ادامه داد: در جهانی زندگی می‌کنیم که علم به سرعت نور حرکت می‌کند و فرش جدای از این نیست و باید در کل زنجیره از هوش مصنوعی استفاده کند.

رافع با بیان اینکه در بروجرد شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند، پارک‌های علم و فناوری و صنعت به صورت خاص با مدیریت فرمانداری که برای احیای یکی از مواد رنگ‌ زا (نیل) کار می‌کنند، افزود: امسال کنفرانس علمی زنجیره ارزش تأمین و تولید را داریم و در بروجرد شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه ایجاد شود تا بتوانیم مواد رنگ‌زا تولید کنیم.

وی گفت: در صنایع جانبی فرش ۳۱ صنعت وجود دارد، انجمن طرح فرش لرستان در بروجرد راه‌اندازی شود و اگر این انجمن‌ها شکل گیرد می‌توان کمک‌های خوبی کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: در صنعت فرش دستباف باید زنان کارآفرین هنرمند شکل گیرد و پیام زنان ایران صلح برای همیشه است چون زنان ما هزاران سال پیش به صورت ذهنی طراحی فرش می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است بر روی طرح‌ها ارزش افزوده ایجاد کرد و طراحی فرش و داستان سرایی برای فرش بسیار مهم است، در این دولت اتفاقات بزرگی برای توسعه صادرات فرش رخ داد که می‌تواند امید بخش باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 663474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.