آیا تابستانی گرم‌تر در انتظار اصفهان است؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس گزارش‌های هواشناسی، تابستانی گرم‌تر با افزایش دما در انتظار اصفهان است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تشکیل جلسه‌های مدیریت بحران در حوزه آب و برق در استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تدوین دستورالعمل‌های لازم و ابلاغیه به تمام اداره‌های استان از اکنون باید کاهش ۳۰ درصدی صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه در روزهای تعطیل و کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب متناسب با وضعیت تابستانی گرم‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های هواشناسی، تابستان گرم‌تر با افزایش دما به صورت ویژه در انتظار اصفهان است، افزود: برای عبور سهل‌تر از تابستانی گرم، از روزهای گذشته تدابیر لازم اجرایی شده است و براساس تشکیل جلسه‌های مدیریت بحران توزیع برق استان، لازم است شرکت‌های برق از اعمال هرگونه محدودیت بدون اطلاع در بخش‌های صنایع خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هرگونه خاموشی در صنایع باید بر اساس اطلاع‌رسانی قبلی شرکت‌های برق انجام گیرد، گفت: از روزهای گذشته برنامه کاهش مصرف آب و برق برای اداره‌ها و بخش خانگی تدوین و ابلاغ شده است و باید همه نسبت به کاهش مصرف حامل‌های انرژی در تابستانی با گرمای زیاد توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام اداره‌های استان اصفهان ضمن کاهش ۳۰ درصدی صرفه‌جویی مصارف برق به ویژه در روزهای تعطیل و کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب متناسب با وضعیت تابستانی گرم‌تر باید نسبت به آمادگی ژنراتورها برای تأمین برق اضطراری و لوازم کاهنده مصارف برقی، از آمادگی کامل برخوردار باشند.

شیشه‌فروش با اشاره به کمبود دو هزار مگاوات تأمین برق برای مصارف استان اظهار کرد: در جلسه مدیریت بحران توزیع برق تاکید شد که شرکت توانیر موظف است با توجه به این میزان کمبود، نسبت به تأمین برق بخش‌های مختلف مورد نیاز استان کمک و اقدام کند، چرا که صنایع اصفهان در فصول تابستان و زمستان با اعمال محدودیت در بخش برق و گاز مواجه هستند که خسارت‌هایی را نیز بر آنها متحمل می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت توانیر لازم است که متناسب با استقرار و بارگذاری صنایع بزرگ در استان اصفهان، نسبت به تأمین برق آنها اقدام کند و برای این امر ضروری است که نیروگاه شهید محمد منتظری استانداردسازی و به سیکل ترکیبی تجهیز و تبدیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آخرین وضعیت یکی از واحدهای نیروگاه عباسپور که توان تولید ۳۲۰ مگاوات برق را دارد که چندی پیش دچار حریق شده بود، افزود: هنوز این بخش وارد مدار تولید برق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس تشکیل جلسه‌های مدیریت بحران در حوزه آب و برق در استان، شرکت‌های آب و فاضلاب و برق اصفهان موظف شدند که بسته‌های راهکارهای بهینه مصرف آب برای گذر از تابستانی گرم‌تر و صرفه‌جویی لازم را به منظور تأمین پایدار برق با اعمال محدودیت‌ها به‌طور کامل تعیین کنند.

کد خبر 663416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.