ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر آمریکایی

ایالت رودآیلند آمریکا با تمدید برنامه آزمایشی «تردد رایگان در مرکز شهر» قصد دارد با استفاده از فناوری به ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی و بررسی مشارکت‌های بازاریابی هدفمند تا آگوست ۲۰۲۳ ادامه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل عمومی رود آیلند اعلام کرد که برنامه آزمایشی تردد رایگان در مرکز ترانزیت شهر خود را که از ابتدای مارس ۲۰۲۲ آغاز شد، تا یکم آگوست ۲۰۲۳ تمدید کرده است. این برنامه همچنین شامل معرفی اقدامات نوآورانه جدید برای افزایش حمل‌ونقل عمومی است و اثربخشی فناوری ژئوفنسینگ (geofencing) یا محدوده جغرافیایی را در ارتقای حمل‌ونقل عمومی آزمایش می‌کند که شامل ایجاد یک مرز مجازی در اطراف منطقه مرکزی است.

ژئوفنسینگ با استفاده ازGPS، شبکه‌های سلولی و سایر فناوری‌ها، امکان هدف‌گذاری دقیق را برای اهداف بازاریابی فراهم می‌کند و سازمان حمل‌ونقل ایالت به این منظور از آن بهره برده است که مشارکت بازاریابی هدفمند را برای افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب نهادهایی همچون دانشگاه‌ها، انجمن‌های تجاری یا آژانس‌های خدمات اجتماعی می‌توانند از سوار شدن بر وسایل حمل‌ونقل عمومی در مناطق خاص حمایت کنند. این فناوری به‌منظور تعیین یک محدوده جغرافیایی و درگیر کردن مخاطبان هدف با ارسال پیام‌های مرتبط در زمان ورود یا خروج از آن منطقه عمل می‌کند.

ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی در رودآیلند

نرم‌افزار مورد استفاده توسط سازمان حمل‌ونقل عمومی این ایالت در تعامل با فناوری پرداخت کرایه هوشمند Wave این‌گونه عمل می‌کند که به‌طور خودکار از دریافت کرایه مسافرانی که با کارت هوشمند یا برنامه مخصوص نصب‌شده روی تلفن همراه از وسایل‌نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، چشم‌پوشی می‌کند. کرایه‌های رایگان تنها برای سفرهایی لحاظ می‌شود که از مرکز ترانزیت رودآیلند آغاز می‌شود، اما آغاز سفر از نقاط دیگر ایالت مستلزم پرداخت کامل کرایه است.

سازمان حمل‌ونقل عمومی رودآیلند برای اجرای این طرح به‌عنوان بخشی از ابتکار «تسریع جابه‌جایی نوآورانه» اداره حمل‌ونقل فدرال، کمک مالی دریافت کرده است. هدف این ابتکار بهبود خدمات حمل‌ونقل با استفاده از فناوری‌های پیشرفته است. اثربخشی برنامه آزمایشی از طریق نظرسنجی‌ها، بررسی‌های گروه‌های متمرکز و تجزیه‌وتحلیل روند سفر ارزیابی می‌شود و نتایج آن سیاست‌ها و ابتکارات آینده را شکل می‌دهد.

مسئولان رودآیلند باور دارند که بهبود حمل‌ونقل، مؤثرتر از خرید اتوبوس‌های برقی جدید یا افزودن مسیرهای جدید عمل می‌کند و با تقویت حمل‌ونقل عمومی مقرون‌به‌صرفه و در دسترس تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

کد خبر 663371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.