مشرف شدن ۷۳۹۰ زائر در قالب ۵۱ کاروان به مراسم حج / کم‌سن‌ترین زائر ۷ ساله است

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به مشرف شدن ۷۳۹۰ زائر در قالب ۵۱ کاروان به مراسم حج گفت: کم‌سن‌ترین زائر امسال، هفت ساله است.

حسین اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال جاری، ۷۳۹۰ زائر در قالب ۵۱ کاروان به مراسم حج مشرف می‌شوند و اولین کاروان مدینه‌اول، هشتم خردادماه از فرودگاه شهید بهشتی به مراسم حج اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به مشرف شدن مدینه‌دومی‌ها از تاریخ هفدهم خردادماه، افزود: اولین کاروان ساعت ۵:۵۰ صبح و دومین کاروان ساعت ۱۲:۳۰ به مراسم حج مشرف خواهند شد و برای بدرقه حجاج کاروان دوم، مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه بالا بودن سن زائران و کمبود عوامل اعزامی به مراسم حج از مسائل مراسم سال جاری است و تمهیداتی به منظور برگزاری هرچه بهتر این مراسم اندیشیده شده است، تصریح کرد: پرونده حج سال جاری بسته شده است و کاروان‌ها آماده اعزام هستند، همچنین آرامش وصف‌ناپذیری در کاروان‌ها برقرار است.

اژدری با اشاره به لزوم توکل داشتن زائران به عنایت و لطف خدا، ادامه داد: کم‌سن‌ترین زائر مراسم حج سال جاری متولد سال ۱۳۹۵ است و هفت سال دارد. مسن‌ترین زائر این مراسم متولد سال ۱۳۰۶ است و ۹۶ سال دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های سنی زائران لغو شده است و بیشتر کاروان‌های باقی‌مانده از سال ۱۳۹۹، میانگین سنی بین ۶۰ تا ۶۵ سال دارند، گفت: حجاج توجه داشته باشند که باید مسائل خود را با مدیران کاروان‌ها در میان گذارند و به منظور انجام تمام احکام، باید به روحانی حاضر در کاروان مراجعه کنند و به اطلاعات خود اکتفا نکنند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درباره لزوم رعایت تمام مقررات توسط زائران و آگاه بودن از موقعیت‌ها و هتل‌ها، اضافه کرد: حجاج، نماینده شیعه‌ها و دستاوردهای کشور هستند و برقراری ارتباط همراه با حسن خلق با سایر حجاج مشرف شده از دیگر کشورها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 663329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.