دستورات ویژه سازمان بازرسی در خصوص پروژه سد فینسک

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه سازمان بازرسی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها و کمک به دستگاه‌هاست، گفت: اگر نیاز باشد جلسه‌ای در سازمان بازرسی در مرکز به‌منظور رفع مشکلات سد فینسک برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در سفرهای استانی ذبیح‌الله خدائیان بازدید از پروژه‌های عمرانی کلان و گره‌گشایی از مشکلات پیش‌روی احداث این پروژه‌هاست.

در جریان سفر امروز_چهارشنبه سوم خردادماه_ رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مصطفی علی اصغرپور، به سراغ سد فینسک رفت و از نزدیک در جریان مشکلات پیش‌روی احداث این سد قرار گرفت.

وی در این بازدید به نامه ارسالی سازمان بازرسی پیرامون احداث این سد به وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو باید پاسخ پرسش‌های سازمان بازرسی در مورد مسائل زیست‌محیطی، توجیه اقتصادی و… پیرامون سد را بدهد.

علی‌اصغرپور با تأکید بر اینکه سازمان بازرسی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها و کمک به دستگاه‌هاست، افزود: اگر نیاز باشد جلسه‌ای در سازمان بازرسی در مرکز به‌منظور رفع مشکلات سد فینسک برگزار خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه بازدیدها باید اثربخش باشد، تأکید کرد: این سازمان به دنبال حل مشکلات با تعامل با دستگاه‌هاست.

در جریان این بازدید مدیران ذی‌ربط مسائل و مشکلات پیش‌روی احداث این پروژه را با علی اصغرپور در میان گذاشتند.

همچنین مقرر شد که تطبیق مصوبه طرح با جانمایی آن، گزارش توجیهی آن و وضعیت آب سفره‌های زیرزمینی سمنان، به بازرسی کل استان اعلام شود. همچنین مقرر شد که رفع مشکل زیست‌محیطی سد نیز پیگیری و به بازرسی استان سمنان گزارش شود.

سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شهر سمنان و در شهرستان مهدیشهر استان سمنان در حال احداث است. هدف از احداث این سد، تأمین ۷.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و بهداشتی شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه است، سد فینسک، یک سد خاکی با هسته رُسی است، ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵۷ متر، طول تاج سد ۴۱۱ متر است.

منبع: فارس

کد خبر 663246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.