افزایش تلفات حوادث غرق‌شدگی در پی افزایش دمای هوا

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر از افزایش تلفات حوادث غرق‌شدگی در پی افزایش دمای هوا خبر داد.

آتشپاد دوم مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وجود تعداد بسیاری آب‌گیر، استخرهای کشاورزی، کانال‌ها و سدهای ذخیره آب جهت تأمین آب کشاورزی در سطح شهر، با افزایش دمای هوا شاهد افزایش به وقوع پیوستن حوادث غرق‌شدگی هستیم.

وی با بیان اینکه در فصول گرم سال با افزایش تمایل افراد به شنا، تلفات حوادث غرق‌شدگی افزایش می‌یابد، افزود: شنا در آب‌بندان‌ها، استخرهای کشاورزی و سدها ممنوع است و متولیان امر باید در راستای کنترل و نظارت در این خصوص با حصارکشی مناسب اطراف این فضاها، نصب تابلو و علائم هشداردهنده در محل دید عموم، اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: شهروندان نباید توانایی خود را در شنا کردن بیش از حد در نظر بگیرند؛ چراکه آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که یک سوم قربانی‌های غرق‌شدگی با اصول شنا به طور کامل آشنا بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع غرق‌شدگی در فصول گرم سال بیش از پیش مراقب نوجوانان و جوانان باشند، چراکه آگاهی نداشتن آنها از خطرات احتمالی پیرامون خود، می‌تواند منجر به رخداد حوادث ناگواری شود.

کد خبر 663188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.