آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس، افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر امواج تراز میانی جو، در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و در روزهای جمعه تا یکشنبه در نواحی جنوب شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از امروز تا روز یکشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، در بعضی ساعات روز افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: این شرایط روز پنجشنبه تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و روز یکشنبه در جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا اواخر هفته در نوار جنوبی کشور شاهد رخداد افزایش دما خواهیم بود، گفت: در پنج روز آینده، شرق دریای عمان و در روزهای شنبه و یکشنبه، تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۸ است و در روز _‌پنجشنبه چهارم خردادماه_ صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۹ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 663184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.