سومین عمل موفق پیوند کبد غرب کشور در شهرکرد انجام شد

رئیس بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد از انجام سومین عمل موفق پیوند کبد غرب کشور در شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول رحیمی امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه سومین عمل موفق پیوند کبد غرب کشور در شهرکرد انجام شد، اظهار کرد: نارسایی کبد در مرحله‌های پایانی تنها با انجام پیوند عضو قابل درمان است، در سومین عمل موفق پیوند کبد غرب کشور در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) که حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید، عضو کبد اهدایی به مرد جوان ۳۸ ساله پیوند زده شد.

وی افزود: دریافت کننده کبد با حال عمومی خوب در بخش پیوند بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد تحت مراقبت است. عمل پیوند کبد یک کار تیمی پیچیده و سنگین و ماحصل تلاش شبانه روزی یک تیم ۷۰ نفره است و نیازمند زیرساخت‌هایی شامل تجهیزات مدرن و نیروهای فوق‌تخصصی علاقه‌مند است که در استان چهارمحال و بختیاری به همت دانشگاه علوم پزشکی با هزینه‌ای کم و به طور تقریب رایگان برای بیماران نیازمند عضو انجام می‌شود، همچنین در حال زمینه‌سازی برای جذب بیمار از استان‌های مجاور نیز هستیم.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد خاطرنشان کرد: با وجود روش‌ها و تکنیک‌های پیشرفته و تجهیزات تخصصی و به‌روز در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد، تاکنون جراحی‌های پیوند کبد با موفقیت برای بیماران صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: بخش پیوند کبد بیمارستان آیت‌الله کاشانی (ره) شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و با امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق‌تخصص با توانمندی‌های خاص علمی آماده خدمت به مردم است.

کد خبر 663156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.