اجرای ۱۰۰ پروژه عمرانی در منطقه یک/ ۲ هزار نفر در اعماق زمین برای تکمیل مترو تلاش می‌کنند

شهردار اصفهان گفت: امسال برای منطقه یک شهرداری اصفهان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که بر این اساس ۱۰۰ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک در این منطقه در حال انجام است یا به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه _سه‌شنبه دوم خردادماه_ در نخستین برنامه «مردم سلام» در دیدار چهره به چهره و صمیمی با اهالی منطقه یک شهرداری اصفهان در مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان طیب اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای طرح «مردم سلام»، شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات آن‌ها در اداره شهر است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شهرداری، اداره شهر است که به سه دسته تقسیم می‌شود، افزود: نخستین بخش از وظایف شهرداری صرف نگهداشت شهر می‌شود که شامل نظم‌بخشیدن، نظافت و رسیدگی به فضای سبز شهری است، در این راستا نیروهای شهرداری ۲۴ ساعته مشغول فعالیت و نظافت شهر هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همواره عملکرد شهرداری در عرصه نگهداشت شهر در معرض دید مردم است، تصریح کرد: مردم عملکرد شهرداری را مورد بررسی قرار می‌دهند اما نکته قابل توجه آن است که به اذعان شهروندان، گردشگران و مسافرانی که به شهر اصفهان آمده‌اند، این شهر جزو معدود شهرهای تمیز و زیبای جهان است.

وی ارتقای وضعیت موجود شهر را دومین وظیفه شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا سعی می‌کنیم در عرصه خدمات اداری تحول ایجاد کنیم، معابر شهر را بهبود بخشیم، برای ترافیک سنگین شهری راه‌حلی پیدا و ناوگان حمل‌ونقل عمومی را ساماندهی کنیم.

قاسم‌زاده افزود: وظیفه سوم شهرداری، توسعه شهر است، یعنی شهر به مواردی نیاز دارد که آن‌ها را نداشته است؛ در این راستا می‌توان به پروژه عظیم مترو و قطار شهری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز بالغ بر دو هزار نفر در عمق ۲۵ متری زمین برای تکمیل خط یک و احداث خط دو قطار شهری فعالیت می‌کنند تا بتوانیم رفاه حال شهروندان را تأمین کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال در شهرداری اصفهان ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه تصویب شده است که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد متعلق به هزینه‌های جاری است، از بخش عمرانی ۶۴ درصد به حوزه حمل‌ونقل و مسائل زیست‌محیطی اختصاص دارد که ایجاد معابر شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی و خط ریلی مترو در این راستا گنجانده شده است تا بتوانیم شهر را برای زندگی بهتر آماده کنیم.

وی تاکید کرد: به‌رغم وجود مشکلات، اصفهان کماکان سرآمد شهرهای ایران و دنیا است و اگر دغدغه‌ای در رابطه با مشکلات وجود دارد، به معنی قابل زیست نبودن شهر اصفهان نیست.

قاسم‌زاده اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۲ در منطقه یک شهرداری اصفهان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که بر این اساس، ۱۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در این منطقه در حال انجام است یا به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسائل و دغدغه‌هایی که امشب از سوی شهروندان منطقه یک اصفهان مطرح شد، به صورت دقیق پیگیری می‌شود.

کد خبر 663092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.