حرکت دانشگاه‌ آزاد اسلامی به سمت آموزش‌های مهارتی

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تنوع آموزش و ایجاد مهارت است؛ در این حوزه تلاش می‌شود هرگونه سلیقه‌ای پوشش داده شود و از روش‌های جدید و متنوع در آموزش استفاده شود.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه از بودجه دولتی برخوردار نیست در سال‌های اخیر از آموزش‌های نظری فاصله گرفته و به سمت آموزش‌های مهارتی هدایت شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تنوع آموزش و ایجاد مهارت است؛ در این حوزه تلاش می‌شود هرگونه سلیقه‌ای پوشش داده شود و از روش‌های جدید و متنوع در آموزش استفاده شود.

رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: یکی از تغییرات دانشگاه آزاد برگزاری دوره‌های کاربردی است که طی سال‌های اخیر توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح‌های پیشین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گذشته طرح‌های دیگری از جمله طرح پویش در این مرکز آموزشی ارائه شد که بر مبنای این طرح دانشجویان همزمان با فرآیند تحصیل در محیط کار نیز مباحث درسی خود را به صورت عملی فرا می‌گرفتند.

جعفری در همین رابطه افزود: علاوه بر این طرح، فعالیت در مراکز رشد از دیگر خدماتی است که دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های اخیر به دانشجویان خود ارائه کرده است و دوره‌های مهارتی نیز برگ دیگری از خدمات این مرکز آموزش عالی است.

وی تصریح کرد: درواقع زمانی که دانشگاه آزاد احساس کند در موقعیتی خاص وجود دوره آموزشی نیاز است آمادگی دارد که دوره متناسب با نیازهای مخاطبان خود را به بهترین شیوه برگزار کند.

رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: در راستای تحقق این هدف مدرسه‌های عالی مهارت تعریف شده است و در مراکز مختلف دانشگاه آزاد متناسب با شرایط منطقه رشته‌ها و دوره‌های ویژه ارائه می‌شود.

وی در رابطه با رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در این حوزه کاربردی سازی رشته‌ها گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با توجه به شرایط این منطقه مدرسه عالی مد و لباس را در نظر گرفته‌ایم و در حال حاضر مقدمات اجرایی‌سازی آن انجام شده است.

جعفری در همین رابطه افزود: دانشگاه آزاد تصمیم دارد شاهین‌شهر را به قطب مد و لباس تبدیل کند؛ از طرفی جامعه ما در حوزه مد و لباس نسبت به دنیا جامانده و این مرکز آموزشی قصد دارد تحولی در این حوزه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر این ظرفیت را دارد که هر دوره دیگری متناسب با نیاز جامعه برگزار کند.

کد خبر 662934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.