معضل آب استان نیازمند نگاهی عدالت محور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: یکی مسائلی که باید با نگاه عدالت‌محور به آن توجه شود مسئله آب استان است که نیاز به توجهی ملی دارد و با حل شدن این موضوع بسیاری از مشکلات اصفهان و سایر مناطق کشور رفع خواهد شد.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در استان اثرگذار، پهناور و مهم اصفهان، خبر خوشایندی است، اظهار کرد: در صورتی که رویکرد عدالت‌محور ریاست جمهور و دولت جدید در سطح ملی و کلان لحاظ شود، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: یکی مسائلی که باید با نگاه عدالت‌محور به آن توجه شود مسئله آب استان است که نیاز به توجهی ملی دارد و با حل شدن این موضوع بسیاری از مشکلات اصفهان و سایر مناطق کشور رفع خواهد شد؛ از دیگر مسائل نیازمند رویکرد عدالت‌محور، مشکلات زیست‌محیطی و امکانات مورد نیاز جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: طبق نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر که در نهج‌البلاغه آمده است اگر حاکمان با نگاهی عدالت محور حکومت کنند؛ وحدت، آسایش، همدلی، جلب مشارکت و افزایش اعتماد شکل می‌گیرد.

وی اشاره کرد: دولت مردمی و مجموعه حاکمیت انقلابی کشور بسیار مورد توجه جهانیان است و به همین دلیل مسئولیت مدیران بسیار سنگین است.

جعفری در همین زمینه افزود: متخصصین در رفع مشکلات جامعه می‌توانند طرف مشورت مسئولان باشند و نکات مختلفی در زاویه دید خود ارائه دهند. دانشمندان در حوزه‌های تخصصی خود می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که انتظار می‌رود ریاست جمهوری به آن اهمیت دهد، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، جامعه علمی، فرهیختگان و صاحب نظران حوزوی است و این رویکرد عدالت محور دولت هر مقدار بیشتر تقویت شود، شاهد اتفاقات بهترین خواهیم بود.

انتظارات دانشگاه آزاد اسلامی از ریاست جمهوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در رابطه با انتظارات این مرکز علمی گفت: دانشگاه آزاد جزو بدنه دولت محسوب نمی‌شود، اما جزو مراکز آموزشی کشور است و با توجه به نگاه عدالت محور دولت باید به این مجموعه نیز توجه شود.

وی افزود: مجموعه‌های آموزشی کشور باید در یک نگاه کلان کنار یکدیگر مورد توجه قرار گرفته و ارزیابی شود و نقاط ضعف مراکز علمی نیز با کمک اساتید کاهش یابد.

جعفری اشاره کرد: یکی از مشکلات دانشگاه آزاد این است که توسط شهریه دریافت شده از دانشجو اداره می‌شود البته در برخی موارد مقدار شهریه دانشجویان از مدارس نیز کمتر است و طبیعتاً این مقدار جبران هزینه‌های دانشگاه نمی‌شود. دانشگاه آزاد تلاش می‌کند خدمات خود را با کمترین قیمت ارائه کند که در این صورت نیازمند کمک دولت نیز خواهد بود.

وی در همین رابطه ادامه داد: دانشگاه آزاد نمی‌تواند با این مقدار شهریه چندین هزار هیئت علمی و تعداد بسیاری کارمند را در سطح کشور اداره کند و به شدت نیازمند کمک دولت است؛ بنابراین در صورتی که امکان کمک به این مرکز وجود ندارد باید طبق یک نگاه کلان به توانایی‌ها و ظرفیت‌های تمام دانشگاه‌های کشور بازنگری ویژه‌ای در مقدار شهریه‌ها صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تاکید کرد: دانشگاه آزاد جزوی از بدنه کشور است که باید نگاهی عدالت محور بدان داشت؛ البته این مسئله در مورد تمام دستگاه‌ها صدق می‌کند و اگر نگاه عدالت محور در کنار روشی علمی قرار بگیرد، نتیجه خوبی خواهد داشت.

کد خبر 581851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.