میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر از مسافران نوروزی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در سالیان گذشته از همکاران سایر واحدها در ایام نوروز پذیرایی کرده است و در نوروز ۱۴۰۲ نیز این اتفاق رخ خواهد داد. این مرکز علمی، آمادگی پذیرایی از دو هزار مسافر را در نوروز ۱۴۰۲ خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمهوری اسلامی اهمیت زیادی برای توسعه قائل شده و مسیر توسعه کشور را از گذرگاه توسعه علم و فناوری عبور داده است. امروزه علی‌رغم تحریم‌ها و مسائل پیرامونی آن، شاهد موفقیت‌های بسیاری در دانشگاه و صنعت هستیم؛ همچنین مدل‌های زیادی از دانشگاه را در کشور تجربه کرده‌ایم و یکی از دستاوردهای مردم ایران پس از انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مرکز علمی با حمایت و کمک مالی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد و امروزه یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی غیرحضوری دنیاست که دارای بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و ۸۰۰ مدرسه در شهرهای ایران است. داشتن بیش از هفت میلیون فارغ‌التحصیل در ۴۰ سال گذشته، پنج رشته با رتبه کمتر از ۷۵۰ نظام رتبه بندی شانگهای، انتشار بیش از ۱۲ هزار مقاله بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی و تحصیل بیش از ۶۰ هزار دانشجوی خارجی از جمله دستاوردهای این دانشگاه است.

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، فرصت‌های فراوانی وجود دارد که باید برای حل مشکلات و چالش‌ها از آن بهره گرفت. این مرکز علمی حدود ۴۰ نفر هیئت علمی، حدود ۱۰۰ نفر استاد حق‌التدریس و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه در کنار شهر بزرگی مانند شاهین‌شهر و در قلب صنایع، پالایشگاه و نیروگاه اصفهان قرار دارد.

اگر دانشگاه‌ها به امر پژوهش نپردازند، دیگر دانشگاه مفهومی ندارد، رکن اصلی دانشگاه پژوهش است چرا که در رفع چالش‌ها مؤثر خواهد بود. در حوزه‌های فنی، آب، برق، فرونشست و آلودگی هوا مشکلاتی داریم که تنها با پژوهش در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد؛ البته مراکز علمی نیز باید در مسیر انجام پژوهش‌های مؤثر گام بردارند که کرسی‌های نظریه‌پردازی می‌تواند در این زمینه تسهیل‌کننده باشد و باعث ترویج پژوهش‌ها در دانشگاه شود.

مجتبی جعفری، رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر برای آینده خود سند تحول و تعالی را تدارک دیده و قرار است براساس این سند در حوزه‌های متنوع علمی پژوهشی دانش‌بنیان و نیز حوزه‌های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و سایر موارد فعالیت کند، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، حضور این مرکز علمی در نمایشگاه عصر امید تهران بود که اساتید فناور این دانشگاه دستاوردهای خود را در معرض دید همگان قرار دادند.

رئیس دانشگاه آزاد شاهین‌شهر اضافه می‌کند: یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز علمی که از سال‌های پیش آغاز شده، «طرح پویش» نام دارد که در این سال نیز با همان شدت ادامه داشته و باعث فعالیت هرچه بیشتر دانشجویان این مرکز در صنعت بوده است. در طرح پویش دانشجویان در حین تحصیل همزمان در کارگاه‌ها و شرکت‌ها مشغول کار می‌شوند و دروس خود را به صورت عملی نیز می‌آموزند.

وی می‌گوید: از دیگر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در سال گذشته می‌توان به حضور پررنگ در فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی اشاره کرد.

جعفری ادامه می‌دهد: توسعه رشته‌های ناحیه‌بندی شده مانند رشته‌های حقوق، روان‌شناسی و میکروبیولوژی از امور دیگری یکی دیگر از موفقیت‌های ثبت شده برای این مرکز علمی در سال گذشته بود. اختصاص رشته پرطرفدار صنایع غذایی، در حوزه کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد شاهین‌شهر در سال گذشته صورت پذیرفت علاوه بر این، توسعه رشته‌های متعدد مهارتی را در سال گذشته داشتیم.

وی تصریح می‌کند: در سال گذشته تلاش برای تکمیل پروژه بسیار مهم و ماندگار زیرگذر این مرکز علمی صورت پذیرفت که پیمانکار مشخص و به زودی عملیاتی خواهد شد تا دغدغه خانواده‌ها در این خصوص رفع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر می‌گوید: از دیگر فعالیت‌های این مرکز علمی می‌توان به نشست‌های تعاملی دانشگاه با خانواده‌ها اشاره کرد که در این جلسات دغدغه‌های خانواده‌ها مورد توجه قرار گرفت.

جعفری تصریح می‌کند: همکاری با مجموعه‌های شهری از جمله شورای فرهنگ عمومی، شوراها و نشست‌های مختلف فرمانداری در این سال همانند سال‌های گذشته استمرار یافت. طرح شهرداری شاهین‌شهر جهت تدوین برنامه آینده این شهر که با همکاری همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است.

جعفری اضافه می‌کند: مشارکت در برگزاری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی به همت دفتر امام جمعه شاهین‌شهر و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، از جمله دیگر فعالیت‌های این مرکز علمی در سال گذشته بود.

وی تصریح می‌کند: استمرار تخصیص وام قرض‌الحسنه به دانشجویان و همکاران در برنامه سال گذشته، به خوبی صورت پذیرفت. تصویب تغییر کاربری زمین این مرکز علمی پس از سال‌ها در سال گذشته محقق شد و در سال جاری پیگیر تکمیل این پروژه خواهیم بود.

جعفری اضافه می‌کند: افزایش قابل توجه هنرجویان هنرستان سمای دانشگاه، همچنین برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر فعالیت‌های این مرکز علمی در سال گذشته بود.

وی می‌گوید: همکاری با صداوسیما اصفهان و حضور همکاران در برنامه‌های تلویزیون، رادیو و وبینارهای متعدد به مناسبت‌های مختلف در این سال توسط دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر صورت پذیرفت که در سال آتی ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد شاهین‌شهر گفت: تکمیل پروژه کارگاهی شهید فخری‌زاده نیز از رخدادهای خوب سال گذشته بود. از امور دیگر می‌توان به پذیرایی سالانه این واحد دانشگاهی از همکاران سایر واحدها در ایام نوروز اشاره کرد که در نوروز ۱۴۰۲ نیز این اتفاق رخ خواهد داد. این مرکز علمی آمادگی پذیرایی از دو هزار مسافر را در نوروز ۱۴۰۲ خواهد داشت.

وی در پایان افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های این دانشگاه در راستای برنامه دولت انقلابی و تاکید مقام معظم رهبری دال بر کاشت یک میلیارد نهال، برنامه درخت‌کاری و غرس ۲۰۰ اصله نهال همزمان با همایش (درخت برای زندگی) است که با حضور مسئولان شهری و با همکاری شهرداری و منابع طبیعی شاهین‌شهر برگزار شد.

کد خبر 649125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.