قالیباف با ۲۱۰ رای رئیس ماند / مصری نایب رئیس اول مجلس شد

محمدباقر قالیباف در چهارمین انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی با ۲۱۰ رای به عنوان رئیس مجلس و عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه با ۱۵۸ رای به عنوان نایب رئیس اول مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست علنی امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه_ مجلس شورای اسلامی اجلاسیه چهار انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ریاست مجلس

با رأی نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف در جریان این انتخابات با ۲۱۰ رأی برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

همچنین الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی‌دوانی هفت رأی از مجموع ۲۶۴ رأی را کسب کردند.

محمدباقر قالیباف بعد از اعلام نتیجه آرای انتخاب رئیس مجلس گفت: از همه دوستانی که مجدد به من اعتماد کردند، تشکر می‌کنم؛ امیدوارم خداوند توفیق خدمت به مردم و شما را به من بدهد.

نواب رئیس

احمد امیرآبادی‌فراهانی، کاندیداهای گزینه نواب رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که بر این اساس عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و علی نیکزادثمرین نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی اعلام شدند.

پس از شمارش آرای نمایندگان، عبدالرضا مصری ۱۵۸ رأی کسب کرد و بر این اساس، به عنوان نایب رئیس اول مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد. با توجه به تساوی آرای ذوالنور و نیکزاد در شمارش ابتدایی، آرای این دو نماینده بازشماری شد و در نهایت مجتبی ذوالنور به عنوان نایب رئیس دوم مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم انتخاب شد.

دبیران

در ادامه کاندیداهای گزینه دبیری هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم معرفی شد و با رأی نمایندگان، احمد نادری نماینده تهران، محمد رشیدی نماینده کرمانشاه، سیدمحسن دهنوی نماینده تهران، روح‌الله متفکرآزاد نماینده تبریز، علی کریمی‌فیروزجایی نماینده بابل و مجتبی یوسفی نماینده اهواز به عنوان دبیران هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم انتخاب شدند.

ناظران

همچنین در ادامه، با رأی نمایندگان، سیدنظام‌الدین موسوی با ۱۸۵ رأی، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رأی و علیرضا سلیمی با ۱۸۱ رأی به عنوان ناظران هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

کد خبر 662930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.