آغاز عملیات اجرایی فاز جدید آرامستان اراک تا ۲ ماه آینده

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: امیدوار هستیم تا دو ماه آینده مشکلات حقوقی طرح اجرایی فاز جدید آرامستان شهر رفع شود و بتوانیم طرح تهیه شده توسط مشاور را پیاده‌سازی کنیم.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فاز جدید آرامستان اراک بالغ بر ۳۰ هکتار است، اما بخش کوچکی از این زمین معارض دارد و بخش حقوقی شهرداری در حال پیگیری و رفع این مشکل است، کارشناسی روی آن انجام شده است و پس از پرداخت مالی به معارضان تملک زمین به صورت کامل انجام خواهد شد.

وی افزود: کار طراحی این پروژه از سال گذشته آغاز شده و یک شرکت خصوصی این طرح را انجام داده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی در معابر، پارکینگ و فضای سبز آرامستان قدیمی شهر، در طراحی فاز جدید تمام این موارد پیش‌بینی و معبرهای عریض و پیاده‌راه‌هایی در نظر گرفته شده است، هریک از قطعات پارکینگ مجزایی خواهد داشت تا شاهد تکرار مشکلات نباشیم.

آقازیارتی تصریح کرد: طراحی فاز جدید آرامستان اراک در سطح مطلوبی انجام شده است و به محض اینکه مشکلات حقوقی رفع شود، عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد، چراکه بودجه پیش‌بینی شده است و در حال برگزاری مناقصه جدول‌گذاری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دفن اموات در بخشی از فاز جدید آرامستان در حال انجام است، گفت: سنگ‌فرش بعضی از قطعات انجام و آب‌رسانی برای شست‌وشوی قبور اموات، نیمکت و سطل زباله نیز به‌طور موقت در این محل دیده شده است تا شهروندان با مشکلی روبه‌رو نشوند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک افزود: با اقداماتی که انجام شده است امیدوار هستیم تا دو ماه آینده مشکلات حقوقی پروژه برطرف شود تا بتوانیم طرح تهیه شده توسط مشاور را پیاده‌سازی کنیم.

کد خبر 662788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.