فرودگاه کپنهاگ میزبان اسکنرهای سه‌بعدی امنیتی

کپنهاگ دانمارک سعی دارد با افزودن اسکنرهای سه‌بعدی جدید به فرودگاه خود، بخش آزاردهنده خارج کردن لوازم از چمدان‌ها در طول بررسی‌های امنیتی را حذف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تکنولوژی در حال به‌ارمغان آوردن سرعت و راحتی بیشتر است و فرودگاه کپنهاگ دانمارک سعی در اثبات این امر در روند بازرسی‌های امنیتی خود دارد.

کنترل امنیت فرودگاه، باز و بسته کردن کیف‌ها و خارج کردن وسایل الکترونیکی، ظروف بزرگ حاوی مایعات یا کیف‌های لوازم بهداشتی از چمدان‌ها به‌ویژه برای مسافران معمولی امری دردسرساز محسوب می‌شود.

این دردسرها قرار است به‌زودی برای مسافران فرودگاه کپنهاگ به بخشی از تاریخ تبدیل شود و تنها خاطره‌ای ناخوشایند از آن باقی بماند، چراکه این فرودگاه در سال ۲۰۲۴ به اسکنرهای سه‌بعدی جدیدی مجهز می‌شود که لزوم باز و بسته کردن چمدان‌ها در طول بررسی‌های امنیتی را برطرف می‌کند. با نصب این اسکنرها ضرورت درآوردن کمربند، ساعت و کفش‌ها نیز برطرف می‌شود.

کپنهاگ خاطرنشان کرد که اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، پیش از اجرای کامل این طرح در سال ۲۰۲۶ برای همه مسافران، طرح آزمایشی فعلی اسکنرهای سه‌بعدی در سال آینده به‌صورت مرحله‌ای اجرا خواهد شد.

رئیس امنیت فرودگاه کپنهاگ هدف از اجرای این طرح را عبور راحت و بدون توقف مسافران از گیت‌های ورودی اعلام کرد، با این وجود خاطرنشان کرد که هرچند اجرای چنین طرحی ساده به‌نظر می‌رسد، فناوری به‌کار رفته در آن پیچیده است، بنابراین عملیات به آن سرعتی که دیگران تمایل و انتظار دارند، پیش نمی‌رود.

فرودگاه کپنهاگ در حال حاضر یکی از کارآمدترین فرودگاه‌ها برای جابه‌جایی مسافران به لحاظ امنیت است و با اسکنرهای جدید، تخمین زده می‌شود که تعداد حرکت مسافران از گیت‌های آن از ۲۰۰ مسافر در ساعت به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر افزایش پیدا کند. این اسکنرها همچنین شاهد کاهش قابل‌توجهی در تعداد سینی‌های جمع‌آوری وسیله استفاده شده توسط هر مسافر هنگام عبور از بخش امنیت خواهد بود.

فرودگاه کپنهاگ میزبان اسکنرهای سه‌بعدی امنیتی

کد خبر 662748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.