شناخت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، نیازمند پژوهش جدی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: پژوهش جدی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد نیاز است تا مبنای آسیب‌ها مشخص شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در یکصدوشصت‌وهشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی مطلوبی از گذشته انجام نشده است.

وی افزود: دخالت آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، اقدامی مؤثر و قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: پژوهش جدی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد نیاز است تا مبنای آسیب‌ها مشخص شود و وظایف دستگاه‌ها برای ورود به‌موقع به این حوزه تعیین شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی باید به تفکیک مناطق، همراه با میزان تراکم آنها مشخص شود، گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تنها متوجه آموزش و پرورش نیست، چرا که دانش‌آموزان از رفتارهای اجتماعی بیرون مدرسه بسیار تأثیر می‌پذیرند و بررسی این موضوع به حضور همه دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد.

جان‌نثاری تصریح کرد: گفتمانی که در راستای ایجاد آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد و گاهی چهره‌های مختلف نیز ضریب منفی به آن می‌دهند را باید با ظرافت دقیقی مدیریت کرد.

وی افزود: ورود با برنامه آموزش و پرورش در این زمینه به نحو شایسته‌ای صورت گرفته است و نیاز به همراهی دستگاه‌های دیگر دارد تا اقدامات انجام گرفته در این حوزه مؤثر واقع شود.

کد خبر 662732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.