کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم جدی تمام دستگاه‌ها است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بین نوجوانان و جوانان، نیازمند همکاری تمام نهادها و دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های خوب دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: از مهم‌ترین موضوعات آموزش و پرورش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است که در استان اصفهان اهتمام ویژه‌ای نسبت به کاهش این آسیب‌ها در جامعه دانش‌آموزی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه، زندگی ماشینی آسیب‌هایی را به دنبال دارد، ادامه داد: تغییر بسیار سریع سبک زندگی، آسیب‌هایی را در جوامع و به تبع آن در جامعه به دنبال داشته است و پدیده کرونا و تأثیراتی که بر زندگی مردم گذاشته این آسیب‌ها را دوچندان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی در دوران شیوع کرونا، افزود: تعطیلی حدود ۳۰ ماه مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی در دوران کرونا عوارض و آسیب‌هایی را در پی داشت که با محوریت افسردگی و رفتارهای پرخطر در جامعه دانش‌آموزان همراه شد.

وی تصریح کرد: تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بین نوجوانان و جوانان، نیازمند همکاری تمام نهادها و دستگاه‌های مرتبط، با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های خوب دستگاه تعلیم و تربیت است.

ابراهیمی گفت: دشمن درصدد است تا برخی از آسیب‌ها را رواج و عادی جلوه و محتواهای مختلفی در اختیار دانش‌آموز قرار دهد و با این‌گونه اقدامات، قبح موضوع آسیب‌های اجتماعی را از بین ببرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر انتشار فایل‌های تولید شده در فضای مجازی بین نسل جوان، آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند که نیازمند اقداماتی جدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه "طرح یاریگران زندگی" یکی از راهکارها و برنامه‌ریزی‌ها اجرایی به منظور کاهش به‌هنگام آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی است، افزود: پیشگیری از گسترش آسیب‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا مراکز و نهادهای مسئول نیز باید به این موضوع مهم ورود کنند تا اقدام به موقع و مؤثر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق و کامل ماده ۱۳،۱۶ و ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مورد انتظار است، تصریح کرد: انتخاب شورای آموزش و پرورش استان اصفهان به‌عنوان شورای برتر در میان استان‌های کشور است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: خروجی مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش باید بیش از پیش ملموس باشد و در سطح مدارس اثرات آن دیده شود و این امر باید براساس تخصص و تجارب اعضای این جلسه مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 662712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.