ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و برنامه‌های استراتژیک در روابط عمومی‌ها

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: امروز باید به سمت برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه گسترده پیش برویم، همچنین توجه داشته باشیم که استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها در تصمیم‌گیری‌ها در این بخش بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در اجلاس بزرگ مدیران روابط‌عمومی استان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه روابط عمومی و ارتباطات با چالش‌هایی روبه‌رو است که باید با نگاه تخصصی به آن توجه کرد.

وی با تاکید بر حفظ و نگاهداشت نیروهای متخصص و متعهد در حوزه روابط‌عمومی افزود: این مطلب از دو حیث آموزشی و انگیزشی نیاز به توجه جدی‌تری دارد؛ امروز با تغییر و تحولات در عرصه رسانه و ارتباطات همه ما باید به لبه دانش و مهارت روز نزدیک شویم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: جنس رویداد امروز باید باز هم ادامه داشته و مستمر باشد و در فاصله زمانی کمتر، باز هم شاهد برگزاری این رویدادها باشیم.

وی تصریح کرد: آنچه که بیشتر مدنظر همکاران در روابط عمومی‌ها است، دیده‌شدن بیشتر و بهتر کارکردها و فعالیت‌های آن‌ها است؛ روابط عمومی‌ها دائم مشغول کار هستند اما آنگونه که باید، دیده نمی‌شوند و بیشتر تلاش می‌کنند کارها و فعالیت‌های دیگران را به نمایش بگذارند.

معرک‌نژاد با بیان اینکه برای حفظ و نگهداشت افراد فعال در حوزه ارتباطات باید آموزش و توانمندسازی نیروها، را جدی‌تر دنبال کرد، خاطرنشان کرد: این مهم در دو بخش تکنیکی و ابزاری باید دیده شده و با توجه به تحولات و تغییرات سریع امروز، باید مهارت‌ها برای استفاده از تکنیک‌ها و ابزار روزآمد این حوزه را بالاتر ببریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرد رسانه‌ای در حوزه ارتباطات به گروه رسانه‌ای برسیم، ادامه داد: آینده‌نگری رسانه‌ای مسئله‌ای است که در افقی که رهبر معظم انقلاب برای ما تعیین کرده‌اند، اهمیت دارد و در واقع نقش رسانه و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی بسیار مهم است.

۵۸ درصد از افراد فعال در روابط عمومی‌ها حرفه خود را دوست دارند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: امروز باید به سمت برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه گسترده پیش برویم، همچنین توجه داشته باشیم که استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها در تصمیم‌گیری‌ها در این بخش بسیار مؤثر است.

وی اظهار کرد: امروز نیاز به رصد و تحلیل دقیق‌تر داده‌ها بیش از هر زمانی احساس می‌شود که این مهم با وجود یک تیم رسانه‌ای، بهتر به تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های سازمانی کمک خواهد کرد.

معرک‌نژاد اظهار کرد: ۵۸ درصد از افراد فعال در روابط عمومی‌ها شغل و حرفه خود را دوست دارند و ۱۲ درصد آنها امید به بهبود این مسیر دارند؛ به نظر می‌رسد با توجه به این موارد و همچنین آینده‌نگری بتوانیم در این زمینه‌ها با وجود علاقه‌مندی به این موضوع، بهتر کمک کنیم.

وی تصریح کرد: ما سربازان جنگ رسانه‌ای هستیم و گوش به فرمان فرمانده خود حرکت می‌کنیم، لذا ضرورت دارد که به داده‌ها دسترسی داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: وقتی داده‌ها و اطلاعات دست اول در اختیار فعالان رسانه و روابط عمومی‌ها قرار نگیرد، به‌طور طبیعی نمی‌توانند واکنش خوبی داشته باشند، از این‌رو گاهی باید در برابر واکنش اشتباه یک مدیر واکنش دیگری نشان دهند.

وی تصریح کرد: مدیران ما باید در کنار سربازان عرصه رسانه به دانش و مهارت کافی، تکنیک‌ها و ابزارهای رسانه‌ای مجهز شوند.

کد خبر 662613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.