آماده تعامل با شهر «هوشی‌مین» هستیم

شهردار اصفهان گفت: اساس شهر اصفهان تعامل با همه شهرهای دنیا است، در این راستا علاقه‌مند به تعریف سطح تعامل با شهرهایی هستیم که دوست دارند با اصفهان در تعامل باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با سفیر ویتنام اظهار کرد: اساس شهر اصفهان تعامل با همه شهرهای دنیا است، در این راستا علاقه‌مند به تعریف سطح تعامل با شهرهایی هستیم که دوست دارند با اصفهان در تعامل باشند.

وی با تاکید بر اینکه سطح تعامل به ظرفیت‌های موجود دو شهر وابسته است، افزود: اصفهان علاوه بر اینکه شهر تاریخی و فرهنگی است، شهری صنعتی و دانشگاهی نیز محسوب می‌شود، لذا می‌توانیم در این دو حوزه ارتباطاتی را تعریف کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر شهر «هوشی‌مین» کالا و صنعت قابل عرضه داشته باشد، می‌توانیم در تعامل و تبادل به نفع شهر اصفهان بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: شهر اصفهان از حیث اداره شهر در دو موضوع نظافت و خدمات شهری جزو بهترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود، از این رو می‌توانیم تجارب خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه امکان تبادل گردشگر بین دو کشور نیز وجود دارد افزود: برای خواهر خواندگی دو شهر اصفهان و هوشی‌مین باید تشریفات قانونی طی شود، البته پیش از آن نیازمند شناخت بیشتر میان دو شهر هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از یک دوره تعاملات گردشگری، فرهنگی و اقتصادی، خواهرخواندگی میان اصفهان و هوشی‌مین شکل بگیرد.

علاقه‌مند به استفاده از تجارب مدیریت شهری اصفهان هستیم

لوئونگ کوئوک هویی، سفیر ویتنام نیز در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: کشور ایران و به‌دنبال آن شهر و استان اصفهان متمدن و دارای فرهنگ غنی است، بنابراین باید قدر داشته‌های فرهنگی آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه سومین سفرم به اصفهان است، گفت: ظرف مدت ۵۰ سال گذشته میان ایران و ویتنام روابط خوبی برقرار بوده است، امسال نیز هر دو کشور پنجاهمین سالگرد همکاری دیپلماتیک میان دو کشور را جشن خواهند گرفت.

سفیر ویتنام تصریح کرد: دیداری با فعالان اقتصادی و بازرگانان اصفهانی داشتم که بسیار سودمند بود، در این راستا گفت‌وگوهای خوبی برای ایجاد روابط تجاری میان دو کشور انجام شد.

وی با دعوت از شهردار و هیئت اقتصادی اصفهان برای سفر به شهر هوشی‌مین ویتنام اظهار کرد: این سفر بهترین فرصت برای ایجاد روابط خواهرخواندگی است.

سفیر ویتنام گفت: در حوزه‌های بسیاری امکان همکاری وجود دارد، به‌ویژه علاقه‌مند هستیم از تجارب مدیریت شهری اصفهان بهره‌مند شویم، مأموریت بنده ایجاد ارتباط میان دو ملت، دو کشور و دو شهر است.

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی زمینه را برای مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی هموارتر می‌کند

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در دیدار سفر ویتنام با شهردار اصفهان اظهار کرد: در شهری قدم گذاشته‌اید که به اندازه قدمت و تاریخ کشور ایران هویت و ریشه دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان توسعه تعاملات و ارتباطات با کشورها و شهرهای دوست و علاقه‌مند به ارتباطات بین‌المللی را در دستور کار داریم، گفت: ویتنام همواره در سال‌های اخیر رابطه خوبی با کشور ایران داشته است، ما نیز تعامل و همکاری گسترده با کشورهای آسیای شرقی داریم که می‌توان آن را گسترده‌تر کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر هو شی‌مین به اندازه اصفهان قدمت و تاریخ دارد، افزود: چند روز آینده سالگرد نخستین تفاهم‌نامه خواهر خواندگی شهر اصفهان را در پیش داریم، ۳۴ سال پیش شهر شیان چین و اصفهان خواهر خوانده یکدیگر شدند که تقارن این سالگرد با پنجاهمین سالگرد ارتباطات دیپلماتیک ایران و ویتنام که کشوری از آسیای شرقی است، نویدبخش تعاملات بیشتر میان دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه خواهر خواندگی پیش‌نیاز تعاملات است و زمینه را برای مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی هموارتر می‌کند.

کد خبر 658378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.