کاهش زمان رسیدن  به محل حوادث با افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: با حمایت و پشتیبانی شهردار و شورای ششم کلانشهر شیراز علاوه‌بر به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی، با بهره‌برداری از ساختمان‌های جدید به سمت توسعه ایمنی شهری پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی عیدی‌پور امروز _یک‌شنبه سی‌ویکم اردیبهشت ماه_ در افتتاح ایستگاه بزرگ مقیاس "گویم" که با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به احداث آزاده راه شیراز-اصفهان و نیازمندی شمال غرب شیراز به ایستگاه آتش نشانی، این ایستگاه می‌تواند نقش تأثیر گذاری در ارائه خدمات رسانی در حوادث داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی شیراز، ادامه داد: با حمایت و پشتیبانی شهردار و شورای ششم کلانشهر شیراز علاوه‌بر به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی، با بهره‌برداری از ساختمان‌های جدید به سمت توسعه ایمنی شهری پیش می‌رویم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص مشخصات ایستگاه بزرگ مقیاس شهرک گویم، گفت: هزینه اجرای این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و عرصه این ایستگاه چهار هزار مترمربع و اعیان ۱۹۲۸ متر مربع، همچنین فضای اداری این ایستگاه اثرگذار در شمال غرب شیراز ۱۵۹۳ متر مربع و ۳۳۵ متر مربع از مساحت آن سوله خودرویی است.

وی افزود: برخورداری از خودروهای امداد و نجات، اطفای حریق و خودروهای پشتیبانی و استفاده از تجهیزات امداد و نجات جاده‌ای با توجه به بار ترافیکی ورودی شمال غرب شیراز از دیگر ویژگی‌های این ایستگاه عملیاتی است.

عیدی‌پور گفت: محدوده پوشش دهی ایستگاه گویم متمرکز بر خدمات در محدوده‌های گویم، دوکوهک، روستای قلات، بزرگراه جدید الاحداث شیراز- اصفهان، جاده بیضا، جاده شیراز سپیدان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پیش از این ایستگاه هشت واقع در شهرک گلستان محدوده ذکر شده را در خدمات ایمنی و آتش‌نشانی پوشش می‌داد که با افتتاح این ایستگاه با کاربری اطفایی، امدادی و پشتیبانی شاهد کاهش زمان رسیدن به حوادث در شمال غرب شیراز خواهیم بود.

کد خبر 662575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.