استراتژی گلاسکو برای توسعه مناطق کم‌انتشار

آژانس حفاظت محیط زیست اسکاتلند در گلاسکو ابزاری توسعه داده است که به وسیله آن امکان نظارت بر توسعه مناطق کم‌انتشار فراهم می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین مرحله توسعه ابزار جدید گلاسکو برای ارزیابی گسترش مناطق کم‌انتشار شهر با موفقیت تمام به پایان رسید و به دنبال آن، مدیران از آغاز راه‌اندازی مرحله دوم خبر دادند. این ابزار تعاملی عملکرد گلاسکو را در کاهش انتشار گازهای آلاینده در بعضی از پرترددترین مسیرهای اتوبوس‌رانی شهر به تصویر می‌کشد و از این طریق، مدیران را به بهبود یا توسعه هرچه بیشتر اقدامات خود در این زمینه سوق می‌دهد.

مدیران شهر ادعا کرده‌اند که مرحله اول توسعه مناطق کم‌انتشار با موفقیت به پایان رسیده است و از یکم ژوئن ۲۰۲۳ مرحله دوم این اقدامات آغاز خواهد شد به این امید که انتشار گازهای گلخانه‌ای، دست‌کم در بخش حمل‌ونقل شهری، به حداقل برسد و آینده‌ای پایدار برای گلاسکو رقم بخورد.

سازگاری با انتشار گازهای آلاینده

ابزار جدید گلاسکو سازگار با سفرهای سامانه حمل‌ونقل عمومی شهر و بر اساس استانداردهای انتشار کربن طراحی شده است و چگونگی کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را در پرترددترین مسیرهای اتوبوس‌های شهری به تصویر می‌کشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر تمام اتوبوس‌هایی که از مرکز شهر عبور می‌کند باید سازگار با استانداردهای سختگیرانه انتشار کربن باشد و جالب این‌که تا پیش از اعمال این قانون، تنها ۱۹ درصد از اتوبوس‌های شهری از استانداردهای وضع شده برای این منظور پیروی می‌کرد.

استراتژی گلاسکو برای توسعه مناطق کم‌انتشار

بعضی از اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی حتی فراتر از این استانداردها پیش رفته و تمام اتوبوس‌های خود را با وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین کرده‌اند که به دنبال آن، انتشار گازهای آلاینده ناشی از تردد اتوبوس‌های این سامانه‌ها در شهر به صفر رسیده است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مرکز حمل‌ونقل گلاسکو، نظارت بر کیفیت هوا در سال ۲۰۲۲، حاکی از کاهش قابل توجه انتشار دی‌اکسیدنیتروژن در مسیرهای اتوبوس‌رانی شهر بوده که تحقق اهداف مدیران در زمینه بهبود کیفیت هوا را برای اولین بار تسهیل کرده است.

کد خبر 662549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.