وزارت دفاع روسیه تسلط بر «باخموت» را تایید کرد

وزارت دفاع روسیه با اشاره به پیشروی زمینی گروه نظامی «واگنر» و پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش این کشور از آنها، تسلط بر شهر راهبردی باخموت را تایید کرد.

به گزارش ایمنا، بعد از اعلامیه فرمانده گروه شبه‌نظامی «واگنر» درباره تسلط بر شهر راهبردی «باخموت» (آرتموفسک) در شرق اوکراین، مسکو این موضوع را تأیید کرد.

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای با اشاره به پیشروی زمینی گروه نظامی «واگنر» و پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش این کشور از آنها، تسلط بر شهر راهبردی باخموت را تأیید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در نتیجه اقدامات تهاجمی نیروهای واگنر، با پشتیبانی توپخانه‌ای و هوانوردی، آزادسازی شهر آرتموفسک به پایان رسید.»

ساعتی قبل تصاویری از شهر راهبردی باخموت منتشر شده بود که در آن نیروهای روسی، بعد از عقب‌نشینی نظامیان اوکراینی و تسلط یافتن بر این شهر، پرچم فدراسیون روسیه را بر فراز آن به اهتزاز درمی‌آورند.

اسپوتنیک نوشت: «در چهارصدوپنجاه‌وسومین روز از جنگ اوکراین، شهر آرتموفسک اکنون در دست روسیه است و دو شهر بزرگ‌تر در منطقه دونتسک یعنی کراماتورسک و اسلوویانسک را در تیررس آسان توپخانه‌های روسیه قرار داده است.»

دقایقی بعد از بیانیه وزارت دفاع روسیه، کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور «آزادسازی» باخموت را به گروه واگنر و نیروهای مسلح روسیه تبریک گفته است.

عصر شنبه «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه شبه‌نظامیان واگنر گفته بود که آن‌ها بعد از ۲۲۴ روز نبرد با نظامیان اوکراینی بر سر شهر آرتموفسک، در نهایت موفق به تسلط کامل بر این شهر شده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 662471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.