تیم داری سپاهان باعث دلگرمی است/تیر و کمان یک ورزش پر هزینه و کم استقبال است

"خوشبختانه اصفهان در بخش تیر و کمان مدعی است و درحال حاضر هم ملی پوش های زیادی از این استان به تیم ملی دعوت می‌شوند همچنین اصفهان مربیان بسیار خوبی را هم در اختیار دارد. سپاهان نیز امسال برای ریکرو تیم‌داری کرد که دل گرمی زیادی برای ما است چراکه به عنوان نماینده شهر خودمان در مسابقات شرکت می‌کنیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال‌های اخیر تیم ملی تیراندازی کشورمان در رشته‌های مختلف و در بخش مردان و زنان افتخارات فراوانی کسب کرده و جالب این است که استان اصفهان به دلیل معرفی ملی پوش‌های متعدد هم اکنون تبدیل به یکی از قطب‌های بازیکن ساز در رشته تیراندازی تبدیل شده است. به رغم اینکه تیراندازان کشورمان در سال‌های اخیر دست به افتخار آفرینی زده‌اند اما همچنان با مشکلاتی از قبیل اعزام نشدن به مسابقات و هزینه‌های سنگین این رشته دست و پنجه نرم می‌کنند که حاصل آن چیزی جز استقبال کم از رشته تیر و کمان به ویژه در بخش بانوان نبوده است‌.

خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت تیم ملی تیراندازی، وضعیت برگزاری مسابقات کشوری و مشکلات رشته تیر و کمان گفت‌وگویی با رؤیا نوریان بازیکن تیم سپاهان و ملی پوش کشورمان داشته است که مشروح آن‌را در ادامه می‌خوانید.

با تصمیم فدراسیون از لیست اعزام کنار گذاشته شدم

اردوی نوزدهم فروردین ماه در جهت آمادگی برای مسابقات شانگهای بود و تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتیم اما متأسفانه فدراسیون تنها یک نفر از بخش ریکرو بانوان و دو نفر را از ریکرو آقایان به دلیل هزینه‌های بالا اعزام کرد. نام بنده نیز به دلیل اعزام نفر اول از لیست خط خورد چراکه من نفر دوم بودم. به طور کلی تمرینات خوبی داشتیم و در ادامه نیز مسابقات اراک را پشت سر گذاشتم که در مرحله مقدماتی مقام دوم و در نهایت مقام سوم را کسب کردم.

با تلاش شانس صعود به المپیک را داریم

تمرکز من ابتدا روی مسابقات آسیایی و سپس المپیک ۲۰۲۴ است. از مهر سال گذشته در اردو هستیم و پس از بازگشت بازیکنان اعزامی برای مسابقات کسب سهمیه آماده می‌شویم. برای رسیدن به المپیک همه چیز به تلاش ما و نوع اعزام فدراسیون بستگی دارد اما در هرحال به اندازه تلاشمان شانس برای صعود داریم.

تیم داری سپاهان باعث دلگرمی است/تیر و کمان یک ورزش پر هزینه و کم استقبال است

تیروکمان یک رشته ورزشی مطرح نیست

متأسفانه تیر و کمان ورزش مطرحی نیست و اسپانسرها خیلی سخت حمایت تیمی را قبول می‌کنند. از طرفی نیز هزینه‌ها بسیار بالا است و برای قراردادها نیز مبلغ کمی در نظر گرفته می‌شود. دلیل استقبال کم سال گذشته از لیگ ریکرو همین موضوع بود. به ویژه که برای بانوان هم پخش مستقیم وجود ندارد. دلیل نایب قهرمانی ما در سال گذشته یک امتیاز کمتر نسبت به تیم اول بود چراکه تیر و کمان رشته‌ای امتیازی است و مقام‌ها به راحتی جابه‌جا می‌شوند.

تیم داری سپاهان باعث دلگرمی است

خوشبختانه اصفهان در بخش تیر و کمان مدعی است و درحال حاضر هم ملی پوش‌های زیادی از این استان به تیم ملی دعوت می‌شوند همچنین اصفهان مربیان بسیار خوبی را هم در اختیار دارد. سپاهان نیز امسال برای ریکرو تیمداری کرد که دل گرمی زیادی برای ما است چراکه به عنوان نماینده شهر خودمان در مسابقات شرکت می‌کنیم. بنده در سال‌های گذشته برای مشهد و تبریز تیر می‌زدم و تیم داری سپاهان سبب شد بازیکنان اصفهانی به عنوان نماینده شهر خود در لیگ کشور حضور پیدا کنند.

فدراسیون از ما حمایت می‌کند اما...

فدراسیون تمام تلاش خود را برای حمایت از ما کرده است. مربی کره ای آورده و هزینه‌های بسیار زیادی انجام داده است اما اگر اتفاقی رقم بخورد که بتوانیم اعزام‌ها را بیشتر کنیم بهتر است. ما مربیانی با پتانسیل بالا در ایران و اصفهان داریم و نمونه بارز آن‌ها آقایان حبیبیان و بکایی هستند اما حضور سرمربی کره‌ای باعث شده تیم ملی آرامش و نظم خاصی بگیرد که تأثیر بسیار مثبتی داشته است. تیراندازی ورزش پر هزینه‌ای است که بسیار سخت می‌توان تجهیزات آن‌را را تهیه کرد. در حال حاضر دوازده تیر ۳۵ میلیون‌تومان است و کمان حرفه‌ای که در حد تیم ملی باشد بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. به همین دلیل استقبال کمی از این ورزش می‌شود.

با صبر و حمایت به این مرحله رسیده‌ام

من با حمایت خانواده به ویژه مادرم و تلاش خودم به این مرحله رسیده‌ام چراکه پیشرفت در تیر و کمان مستلزم تلاش و صبر فراوان است. هرسال یک تقویم برای مسابقات کشوری ارائه می‌شد اما در سال جدید و تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است. به طور کلی هر ماه یک مسابقه کشوری در استان‌های مختلف برگزار می‌شود که اولین رقابت ما در اراک بود. مسابقات برون مرزی ما پس از شانگهای، مسابقات آسیایی سنگاپور و جام‌جهانی است که رقابت‌های سنگاپور و جام جهانی شرایط اعزام نامشخصی دارد. تاکنون تنها اعزام قطعی ما مسابقات آسیایی هانگژو است.

برای کسب مقام تلاش می‌کنیم

دلیل نامشخص بودن اعزام، هزینه‌های بسیار بالا است و فدراسیون در حد یک نفر اعزام می‌کند و اگر شانس کسب مقام داشته باشیم تیم اعزام می‌شود. در کل اعزام ما به شانس کسب مدال بستگی دارد. تیم ریکرو بانوان تغییرات زیادی داشته اما چندین سال است که اعزام نداشته‌ایم و بهتر است این اعزام برای کسب تجربه انجام شود. چراکه ما با کسب تجربه به مقام دست پیدا می‌کنیم و کمی دور از انتظار است که در اولین اعزام به مدال برسیم. همچنین برای مسابقات هانگژو آماده هستیم و اگر تلاش خود را به کار بگیریم شانس کسب مدال را داریم‌.

تیم داری سپاهان باعث دلگرمی است/تیر و کمان یک ورزش پر هزینه و کم استقبال است

کد خبر 662445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.