نمونه‌برداری از اجرام آسمانی چگونه است؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در سیارات و اقماری که قرار است فرآیند نمونه‌گیری و حفاری صورت گیرد، ربات‌های کوچکی ارسال شده و اقدامات لازم توسط آن‌ها انجام می‌شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میزان تکنولوژی و فناوری بشر در صنایع فضایی، اظهار کرد: در حال حاضر بشر تکنولوژی لازم برای حفاری در سیارات و اقمار مستعد حیات را دارد.

وی افزود: درواقع بشر توانایی آزمایش روی اجرام مستعد وجود حیات بیگانه را داشته و در حال حاضر نیز روی مریخ این فرآیند آغاز شده است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: با این حال فرآیند حفاری و نمونه‌گیری از پوسته اجرام فضایی شباهتی به حفاری در سیاره زمین ندارد.

وی در رابطه با چگونگی نمونه‌گیری و حفاری در اجرام فضایی گفت: در سیارات و اقماری که قرار است فرآیند نمونه‌گیری و حفاری صورت گیرد، ربات‌های کوچکی ارسال شده و اقدامات لازم توسط آن‌ها انجام می‌شود.

منتظری تصریح کرد: درواقع ربات‌های فضایی به سوی اجرام مورد نظر ارسال می‌شوند و سپس در ابعاد یک اینچ شروع به حفاری و نمونه‌برداری از سطح جرم آسمانی مورد نظر می‌کنند.

وی تاکید کرد: ابعاد حفاری در سیارات و اقمار دیگر، عدد مشخصی است و نمی‌تواند از این مقدار کمتر یا بیشتر شود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم در همین رابطه ادامه داد: پس از حفاری، فرآیند استخراج در جرم مورد نظر آغاز می‌شود و زمانی که ربات به مخازن آبی دست‌یافت، برای انجام تحقیقات مربوط به حیات بیگانه، نمونه جمع‌آوری می‌کند.

کد خبر 662434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.