سبزسازی شهر ایرلندی با مشارکت شهروندان

مقامات ایرلندی به‌تازگی صندوقی موسوم به «مکان‌سازی ۲۰۲۳» راه‌اندازی کرده‌اند و به دنبال اجرای ایده‌هایی برای سبزتر کردن کورک، دومین شهر بزرگ این کشور هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در کورک ایرلند، شروع به کار صندوق «مکان‌سازی مرکز شهر در سال ۲۰۲۳» را اعلام کردند که هدف آن جلب مشارکت شهروندان در ایجاد فضاهای عمومی برای استفاده جامعه است. رویکرد اصلی این صندوق بهبود ویژگی‌های بصری مراکز شهر است و در این رابطه می‌توان نظراتی از گروه‌های اجتماعی شهری گرفته تا کسب‌وکارهای محلی دریافت کرد.

تمرکز اصلی پروژه‌ها باید بر ایجاد حیات بیشتر در منطقه همچنین بهبود تجربه شهری مردم از کورک باشد. علاوه بر این، طرح‌های موفق باید فضاهای عمومی را بهبود ببخشد، تردد پیاده را افزایش دهد و اقتصاد محلی را تقویت کند.

سبزسازی شهر ایرلندی با مشارکت شهروندان

طبق بیانیه شهر، پروژه‌ها ممکن است شامل سبزسازی و بهبود محیط، نورپردازی جوی، نقاشی‌های دیواری یا جاذبه‌های فرهنگی و هنری باشد. مقامات شهر می‌گویند که در قلب این ابتکار، مشارکت اجتماعی نهفته است که هم شهروندان و هم کسب‌وکارها را به یک رابطه همزیستی تشویق می‌کند که به داشتن شهر پایدارتر کمک کنند.

بنا بر اعلام شورای شهر، جدا از دمیدن روحی جدید به مرکز شهر، صندوق مکان‌سازی مرکز شهر ۲۰۲۳ با هدف ایجاد یک جامعه قوی‌تر و در عین حال پاسخگویی به نیازهای شهروندان تدارک دیده شده است.

امسال، مقامات محلی ابراز کرده‌اند که به‌ویژه برای پیاده‌سازی ایده‌های سبزسازی خیابان‌ها و تشویق تنوع زیستی شهری برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند. بعضی از نمونه‌های پروژه‌های فهرست‌شده توسط شورای شهر کورک شامل جعبه‌های پنجره‌ای، سبدهای آویزان، بام‌های سبز با گیاهان سازگار با گرده‌افشان، ایجاد دیوارهای سبز عمودی، برج‌های غذا یا نصب جعبه‌های مخصوص پرنده و حشرات است.

سبزسازی شهر ایرلندی با مشارکت شهروندان

کد خبر 662342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.