عزم وین برای بهره‌برداری از انرژی زمین‌گرمایی

وین اتریش حفاری‌ها برای بهره‌گیری از انرژی زمین‌گرمایی را در مناطق مسکونی خود آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌عنوان بخشی از برنامه‌های شهر برای کاهش و رفع هرچه سریع‌تر وابستگی به گاز طبیعی، وین حفاری برای بهره‌گیری از انرژی زمین‌گرمایی را در مناطق مسکونی خود آغاز کرد.

پایتخت اتریش متعهد شده است که تا سال ۲۰۴۰ به بی‌طرفی آب‌وهوایی دست پیدا کند، اما برای رسیدن به این هدف با مشکلات بیشتری نسبت به سایر شهرهای هم‌پیمان مواجه خواهد بود، چراکه شهرداری وین دارایی‌های زیادی در قالب شرکت‌های گرمایش منطقه‌ای، تأمین‌کنندگان برق و در نهایت تعداد زیادی مسکن متعلق به شهرداری دارد. این مسکن‌ها به‌طور خاص حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را تشکیل می‌دهند که همه باید به برق سبز و سیستم‌های گرمایش و آب گرم پایدار مجهز شوند.

مقامات محلی وین به‌منظور تحقق هدف کربن‌صفر خود دست به انجام اقدامات مختلفی زدند که جدیدترین آن‌ها اجرای حفاری زمین‌گرمایی به‌طور مستقیم در دارایی‌های یادشده است. این فرآیند برای استخراج گرما از زمین و گرم کردن آب از طریق سیستم پمپ حرارتی کار خواهد کرد و برای ساکنان به معنای یک ایستگاه خانگی مبدل حرارتی جدید به اندازه یک دیگ بخار معمولی است.

عزم وین برای بهره‎برداری از انرژی زمین‌گرمایی

وین نخستین مته حفاری عمیق خود را برای استفاده از انرژی زمین گرمایی مستقر کرد که طبق بیانیه‌های رسمی، این راه‌حل انرژی پاک مخصوص ساختمان‌هایی است که نمی‌توانند به سیستم گرمایش منطقه‌ای متصل شوند.

تجهیزات حفاری زمین‌گرمایی به‌عنوان یک پروژه آزمایشی برای دو ساختمان دولتی مربوط به اوایل دهه ۱۹۵۰ مستقر شده است و آب گرم ۲۷۷ آپارتمان را با انرژی زمین‌گرمایی پایدار پوشش می‌دهد. با این حال مسئولان شهری برای یافتن مکان مناسب برای دیگر حفاری‌ها، ۱۸ چاه به عمق ۱۵۰ متر اجرا کردند.

پایتخت اتریش همچنین در نظر دارد در راستای تأمین انرژی مورد نیاز پمپ‌های حرارتی از سیستم فتوولتائیک بهره ببرد که این امر منجر به کاهش ۷۵ درصدی نیازهای گرمایشی ساکنان محلی می‌شود.

عضو کابینه محیط‌زیست شورای شهر وین در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که پروژه حاضر تنها یکی از پروژه‌های بسیاری است که در سراسر شهر برنامه‌ریزی شده است و پایتخت اتریش قصد دارد ۴.۲ میلیارد یورو برای رفع اتکای خود به گاز طبیعی سرمایه‌گذاری کند. وی خاطرنشان کرد که طبق برنامه‌ریزی‌ها پروژه فعلی قرار است در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

عزم وین برای بهره‎برداری از انرژی زمین‌گرمایی

کد خبر 662263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.