۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
ایران به دخترانش امیدوار است

دختر، سرچشمه حیات امید و شادی‌آفرین در لحظاتی است که هیچ‌کس توان ایستادگی ندارد و مانند ماه روشنی‌بخش، در شب‌های تیره می‌درخشد. دختران امروز، مادرانی هستند که تربیت نسل‌های بعدی را بر عهده دارند و نقش آنها در آینده کشور، بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلاک پایانی‌ترین روز اردیبهشت به نام دخترانی است که همچون بهار، روحی تازه به همگان می‌بخشند و با قلب بزرگ خود، امید را در دل‌ها جاودانه می‌کنند. با حضور و وجود دختران است که رنگ‌ها در سراسر جهان جلوه می‌یابد و گل‌ها، امیدی برای سر برآوردن از خاک دارند.

در آغوش گرفتن فرزند دختر همچون در آغوش گرفتن قلبی پر امید، شنیدن صدای او همچون شنیدن آوایی کم‌نظیر، دیدن گام برداشتن او همچون برآمدن ققنوس از آتش، دیدن لبخند او، همچون جاری شدن چشمه حیات و دیدن حماسه‌آفرینی او همچون خروش اقیانوس است.

داشتن فرزند دختر، موهبتی غیرقابل وصف و فداکاری‌های کم‌نظیر آنها در مسیر فرزند بودن، همسر بودن و در نهایت «مادر» بودن، اثبات مهربانی و جسارت آنها است. چشمه خروشان احساس از وجود آنها جاری می‌شود و جاودان می‌ماند، با غمگین شدن آنها یک خانواده، یک شهر و یک جامعه غمگین می‌شود و با شادمانی آنها، همگان شاد می‌شوند.

دختران، روح دمیدن در اجزای بی‌جان و تبدیل خرابه‌ای فرسوده به خانه‌ای پر عشق را از مادران خود به خوبی آموخته‌اند و به کودکان خود نیز خواهند آموخت. روح بزرگ دختران امروز با روح دخترانی از نسل‌های بعد تنیده خواهد شد و صفاتی همچون پاکی، لطافت، مهربانی، صداقت، جسارت و قدرت، از صفات همیشگی دختران سرزمینم خواهد بود.

امروز، دختران جسور ما فرصت‌هایی بی‌چون و چرا دارند و امید، بخش جدانشدنی از دختران سرزمینی به نام ایران است؛ دخترانی که در تمام عرصه‌ها حماسه آفریدند و چشم جهانیان به تماشای آنها خیره مانده است، آنها محبت و دوست داشتن را در دل سنگ می‌کارند و لبخند پر امید آنها از خاکستر ناامیدی، آتش امید می‌سازد.

ایران، مهد برخاستن دخترانی با استواری کوه و لطافت پر بوده و حماسه‌های از جنس افتخار دختران ایران، پیام‌آور سرسختی در برابر هجمه بدخواهان و ناامیدی‌ها است و در نهایت، ایران، عجیب به دخترانش امیدوار است.

ایران به دخترانش امیدوار است

دختر بودن؛ پنجره‌ای سحرآمیز رو به زندگی

در میان هیاهوی زندگی، پای صحبت دخترانی نشستیم که از جنس امید بودند و با لبخند خود، زندگی را زیبا می‌کردند؛ مهدیس ساربانی؛ دختر جوانی که در آستانه آغاز ۲۳ سالگی خود بود، از احساس خود پیرامون دختر بودن به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: دختر بودن، احساسی وصف‌نشدنی است؛ احساسی که در کلمات گنجانده نمی‌شود و در پس دیدن لبخند پدر و مادر زیباتر جلوه می‌کند.

او می‌افزاید: دختر بودن به معنای داشتن پنجره‌ای سحرآمیز رو به زندگی است و در آن تمام اتفاقات در هر شرایطی که باشند، با امید رنگ‌آمیزی و با احساس ترکیب شده‌اند. زیباتر دیدن زندگی و اتفاقات، خواست خدای زیبایی‌ها بوده و دختران، جلوه‌گر زیبایی‌ها هستند.

این جوان عرصه پیشرفت برای دختران را ارزیابی و تصریح می‌کند: در طول چند دهه پیشین، استفاده از فرصت‌ها برای دختران دشوارتر از پسران بود، اما با وجود رخداد تغییرات، جامعه بیشتر پذیرای دختران است و فرصت‌های متعددی به منظور پیشرفت برای دختران ایجاد شده است.

او ادامه می‌دهد: دیدن افتخارآفرینی دختران ایران که با امید، سرزندگی و شجاعت به دست آمده، برای تمام ایرانیان قابل ستایش است و حضور دختران جامعه ما در عرصه‌های ملی و بین‌الملل، به خوبی نشان از فرصت‌سازی برای دختران دارد.

ساربانی با بیان اینکه دیدن لبخند پدر و مادر در سختی‌ها و داشتن احساس تکیه‌گاه بودن، شادی غیرقابل وصفی را در رگ‌های فرزند دختر می‌دواند که کم‌نظیر است، اضافه می‌کند: داشتن همراهی، همدلی و پشتیبانی، در ذات تمام دختران نقش بسته و گاهی تنها دلخوشی یک پدر و مادر، داشتن فرزندی است که با تمام وجود آنها را دوست دارد.

تربیتی تأثیرگذار برای چند نسل

خبرنگار ایمنا، شنونده صحبت‌های دختر نوجوان ۱۵ ساله‌ای شد که به نظر می‌رسید سرسختانه در تکاپوی ساخت آینده‌ای درخشان است. این دختر نوجوان با اشاره به اینکه یک دختر در اوج ناامیدی، نقشی از امید در چشمان خود دارد، می‌گوید: دختران امروز فرصت‌هایی دارند که باید غنیمت شمرده و از آنها استفاده شود.

او با بیان اینکه انگیزه تلاش هر دختر، دیدن شادی والدین است، ادامه می‌دهد: دختر، مانند کوه پشتوانه عزیزان خود خواهد بود و در هیاهوی زندگی آنها را تنها نخواهد گذاشت. دختران عشق را از مادر خود می‌آموزند و به فرزند خود نیز منتقل می‌کنند؛ از همین رو سرچشمه عشق و احساس هستند.

این نوجوان در ادامه صحبت‌های خود به فداکاری‌های دخترانه اشاره و اظهار می‌کند: حتی هنگام ناامیدی نیز دختران غرق امید هستند و این امید را به سایر افراد نیز منتقل می‌کنند. از خودگذشتگی نیز مانند مهربانی در وجود تمام دختران نهادینه شده است و در آینده آنها را تبدیل به مادری دلسوز و فداکار می‌کند.

او می‌افزاید: فرزند دختر از ابتدا به عنوان مونس و همراه عزیزان شناخته می‌شود، در آینده محور اصلی کانون یک خانواده را تشکیل می‌دهد و تاثیرگذارترین عنصر جامعه در تربیت نسل‌های بعد به شمار می‌رود؛ از همین رو تربیت فرزند دختر اهمیت ویژه‌ای دارد و خود نیز به علت داشتن روحیه‌ای لطیف‌تر، توجه ویژه‌ای از سمت والدین طلب می‌کند.

ایران به دخترانش امیدوار است

دختران ایران، چشمه‌هایی سرشار از انگیزه

صبا ثنایی‌آزاد؛ جوانی ۱۹ ساله، از فرصت‌های تازه دختران به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: حضور دختران در تمام حوزه‌ها، فرصت‌سازی‌های جدید، حمایت‌های جدی از دختران توانمند و مانع‌زدایی از مسیر پیشرفت دختران، مواردی است که در چند دهه اخیر دختران را امیدوارتر ساخته و تلخی سخت‌های مسیر پیشرفت را به شیرینی تبدیل کرده است.

او اضافه می‌کند: دیدن دختران و حتی مادران موفق ایران روی سکوهای جهانی، به چشمه‌های تازه‌ای از امید و انگیزه مبدل شده و سرسختی دختران افزایش داده است. دختران نسل جدید، امید و انگیزه بیشتری برای پیشرفت دارند و دغدغه همراهی در تمام ابعاد زندگی با عزیزان به خصوص در بعد اقتصادی، از دغدغه‌های اصلی آنها است.

این دختر جوان با بیان اینکه سالانه بر حمایت‌ها و فرصت‌سازی‌ها برای دختران افزوده می‌شود و همین موضوع توانی مضاعف برای نبرد با سختی‌ها به دختران می‌دهد، تصریح می‌کند: به طور قطع رفتار والدین با فرزند دختر در شادمانی، پیشرفت تحصیلی و حتی ازدواج او تأثیر به سزایی دارد و شناخت فرزند دختر و اطلاع داشتن از توانایی‌ها و استعدادهای او رکن اصلی حمایت والدین محسوب می‌شود.

من؛ دختر ایرانم

یک دختر ۲۵ ساله از احساس خود به عنوان یک دختر به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: دختر بودن به معنای سرسختی، استقامت و شجاع بودن در کنار لطافت و مهربانی است. دختر مانند کوه استوار و با وجود اینکه مانند یک پر لطیف است، هنگام ایستادگی در برابر مشکلات توانی دارد که از تصور تمام افراد خارج است.

او می‌افزاید: بها دادن به دختران در یک جامعه، به معنای بها دادن به پیشرفت، تضمین نسل‌های آینده و سلامت روان تمام افراد، زمینه‌سازی برای رشد و تعالی نیروهای انسانی و جریان یافتن هرچه بیشتر اتحاد، تمدن و عشق در جامعه است.

این دختر جوان با بیان اینکه کشور ایران از پیشروان حمایت از دختران است و در پی آن شاهد کسب رتبه‌های جهانی، نوآوری‌های متعدد و بومی‌سازی فناوری‌ها هستیم، اظهار می‌کند: افراد بسیاری برای دلسرد کردن دختران این خاک تلاش کردند، اما حمایت دختران از وطن خود بیش از پیش بود و ثابت کردند که با تمام وجود برای سربلندی ایران تلاش می‌کنند.

او به دغدغه‌های دخترانه خود اشاره و خاطرنشان می‌کند: بهتر است در بعضی حوزه‌ها تسهیل‌گری بیشتری برای دختران صورت گیرد تا دختران در تمام عرصه‌ها بیش از پیش موفق شوند.

کد خبر 662220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.