مس کرمان ۱- سپاهان ۲/ شایسته‌ها همیشه قهرمان نمی‌شوند

تیم فوتبال سپاهان با وجود پیروزی در آخرین بازی فصل نتوانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۸ تیم‌های مس کرمان و سپاهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های مس کرمان و سپاهان

ورزشگاه: شهید باهنر کرمان

تماشاگر: حدود پنج هزار نفر

گل‌ها: حسن مرادی فر (دقیقه ۷+۹۰) برای مس؛ میلاد زکی پور (دقیقه ۵۰) و شهریار مغانلو (دقیقه ۹۰) برای سپاهان

اخطار: عارف زینلی (دقیقه ۴۸)، حسن مرادی فر (دقیقه ۷۹) از مس؛ خوزه مورایس (سرمربی، دقیقه ۴۲)، ژائو پدرو (مربی، دقیقه ۴۲) از سپاهان

اخراج: میگوئل تکسیرا (مربی، دقیقه ۴۲) از سپاهان

مس کرمان: دانیال اسلامی، میلاد خدایی، حسن مرادی‌فر، مهیار زحمتکش، فرزاد جعفری، بورا (۸۴- عباس زراعت کار)، محمد ستاری، محمد صبوری (۷۷- احمد نصیری)، معین عباسیان، محمدامین کاظمیان (۷۸- محمد قاسمی نژاد) و عارف رستمی (۶۵- شروین بزرگ)

سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

سپاهان: پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد کریمی (۱+۹۰- مسعود ریگی)، مانوئل فرناندز (۷۲- آریا یوسفی)، فرشاد احمدزاده (۷۲- محمد قربانی)، امید نورافکن (۱+۹۰- محمد علی نژاد) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: اشکان خورشیدی

شرح بازی:

مس کرمان و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که هر کدام با اهدافی متفاوت به دنبال کسب نتیجه در این دیدار سرنوشت ساز بودند. بازی در نیمه نخست در حالی آغاز شد که سپاهان بیشتر از حریف خود صاحب توپ و میدان بود و در سوی مقابل مس با ارائه یک بازی بسته و دفاعی سعی در گرفتن فضاها از سپاهان داشت تا شانس خود را زمانی که هافبک‌های سپاهان توپ از دست می‌دادند در ضد حملات امتحان کند. سپاهان در نیمه نخست تنها یکی دو بار موفق به باز کردن لایه‌های دفاعی مس و ایجاد موقعیت شد و عملکرد نه چندان خوب این تیم حتی می‌توانست با دریافت گل نیز همراه باشد زیرا مس در اواسط نیمه نخست در یک ضد حمله بسیار خطرناک صاحب موقعیت تک به تک شد که از دست رفت.

نیمه دوم را سپاهان بهتر از نیمه نخست آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی بازی موفق شد گل برتری را با شوت میلاد زکی پور به ثمر برساند. سپاهان با وجود اینکه می دانست پرسپولیس در بازی همزمان با نتیجه پرگل پیروز شده است به بازی همیشگی خود ادامه داد و فارغ از نتیجه آن دیدار به دنبال پیروزی در این دیدار برای دفاع از اعتبار خود بود. در سوی دیگر اما مس با وجود اینکه یک گل از سپاهان عقب بود تا ده دقیقه پایانی بازی هجومی بازی نمی کرد تا مبادا اسیر ضد حملات سپاهان شود. در ده دقیقه پایانی بازی مس که چیزی برای از دست دادن نداشت تازه رو به فوتبال انتحاری آورد اما در ضد حمله این مغانلو بود که گل دوم سپاهان را در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند تا تکلیف بازی مشخص شود، همزمان در سیرجان نیز صنعت نفت دروازه گل گهر را باز کرد تا امید کرمان برای بقا در لیگ به ناامیدی تبدیل شود. در دقایق اضافه نیمه دوم که به دلیل مصدومیت داور ۸ دقیقه اعلام شده بود مس کرمان در دقیقه ۹۷ به گل رسید تا نتیجه نهایی این دیدار دو بر یک باشد و آخرین گل فصل توسط تیمی به ثمر برسد که به دسته پایین تر سقوط می کند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵۰- سپاهان) - میلاد زکی پور که در سمت چپ محوطه جریمه مس صاحب توپ شده بود توپ را روی پای راست خود آورد و از کنج محوطه جریمه مس با شوتی سرکش که به پای تیر عمودی دروازه هم برخورد کرد دروازه میزبان را باز کرد.

۲-۰ (دقیقه ۹۰- سپاهان) - در یک ضد حمله آریا یوسفی با یک پاس در عرض مغانلو را در دهانه دروازه صاحب موقعیت گلزنی کرد تا او با باز کردن دروازه خالی آقای گلی خود و پیروزی سپاهان را مسجل کند.

۲-۱ (دقیقه ۷+۹۰- مس کرمان) - توپ ارسالی روی دروازه سپاهان با ضربه سر مرادی فر وارد دروازه این تیم شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- ضربه ایستگاهی خطرناک معین عباسیان از فاصله‌ای نسبتاً دور نواخته شد و پیام نیازمند با مشت این توپ خطرناک را برگشت داد.

دقیقه ۱۵- نفوذ رامین رضاییان به درون محوطه جریمه مس با پاس رو به بیرون او همراه شد تا محمد کریمی با یک شوت زمینی محکم شانس خود را امتحان کند اما دروازه بان مس توپ را به طور ناقص دور کرد.

دقیقه ۲۷- در یک ضد حمله خطرناک عارف رستمی در موقعیت تک به تک با نیازمند قرار گرفت اما تعلل او و پیش آمدن نیازمند باعث شد موقعیت عالی مس از دست برود.

دقیقه ۳۹- نفوذ نورافکن به محوطه جریمه مس با ارسال زمینی او به دهانه دروازه این تیم همراه شد اما مغانلو یک قدم برای زدن ضربه نهایی کم آورد تا موقعیت از دست برود.

دقیقه ۴+۴۵- در یک موقعیت خطرناک توپ سرگردان در محوطه جریمه مس با ضربه خطرناک مغانلو همراه شد اما اسلامی، دروازه بان مس توپ را با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۳- ارسال تیز از سمت چپ در چند قدمی دروازه سپاهان می‌توانست با ضربه سر رستمی به گل تبدیل شود اما ضربه سر او بسیار بی دقت نواخته شد تا موقعیت تساوی برای مس از دست برود.

دقیقه ۸۶- توپ ارسالی از سمت چپ با ضربه سر زراعت کار همراه شد اما توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷- شوت شروین بزرگ از درون محوطه جریمه سپاهان را نیازمند با نوک انگشتان خود راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴+۹۰- شوت سرکش مغانلو را اسلامی با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

زمانی که سپاهان در دقیقه ۵۰ توسط زکی پور به گل رسید هواداران سپاهان در حین شادی گل شعارهای «آبادان» و «تیم مس به دسته یک خوش آمدی» سر دادند که در نوع خود جالب بود.

بهترین بازیکن:

میلاد زکی پور که گل اول سپاهان را به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 662025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.